Brokolijem protiv raka, limunom do zdravijeg srca

Top 13 kombinacija hrane koje čine čuda za zdravlje

Ojačajte telo, smanjite struk i poboljšajte imunitet uz kombinaciju jogurta i borovnice, zelenog čaja i crnog bibera, crvene paprike i crnog pasulja
Nutricija
12:28h
Foto: Thinkstock

Umesto lekova u apoteci recept za zdrav i dug život potražite u mešanju ovih lekovitih namirnica. Krvne sudove možete poboljšati ako kombinujete kajsije i badem, dok vam jaja i mango očvršćuju kožu. Evo koji još lekovit spoj možete pripremiti u kuhinji.

 

1. Zeleni čaj i limun za zdravije srce

 

Zeleni čaj smanjuje rizik od srčanog udara zahvaljujući katehinima, moćnim antioksidansima. Ipak, istraživanja su pokazala kako naše telo apsorbira samo 20 posto ovih korisnih spojeva. Dobre vesti su da je, kada su naučnici nedavno dodali limun zelenom čaju, dostupnost katehina koji poboljšavaju naše zdravlje porasli na neverojatnih 80 posto.

Savet: Kada skuvate zeleni čaj, dodajte mu jedan ceđeni limun. Naučnici tvrde kako vitamin C u citrusnom voću takođe pomaže u apsorbiranju katehina.

 

2. Jaja i mango očvršćuju kožu

 

Želite da popravite sveukupan izgled i čvrstinu vaše kože? Isprobajte ovu moćnu kombinaciju. Jaja su prirodno bogata dvema aminokiselinama, koje su neophodne za kolagen u koži. Sve namirnice bogate vitaminom C, poput manga, rade sa ovim kiselinama na podizanju proizvodnje kolagena. Zato se prirodna zaliha kolagena u telu nakon nekog vremena obnavlja i koža izgleda mnogo bolje.

 

Savet: Svom doručku dodajte omlet sa šoljicom sveže narezanog manga, što je dovoljno za dnevne potrebe za vitaminom C.

 

3. Brokoli i paradajz kontrolišu rak

 

Ove namirnice su odlične u borbi protiv raka, a naučnici su otkrili kako zajedno nude čak i veću zaštitu. U nedavno provedenom istraživanju pokazalo se kako je istovremena upotreba brokolija i paradajza delotvornija u usporavanju rasta kancerogenih tumora na prostati u poređenju sa samostalnim konzumiranjem ovih namirnica.

 

Savet: Jedna i po šoljica brokolija i dve i po šoljice svežeg paradajza odradiće čaroliju za vaše zdravlje. Naručite picu bogato ukrašenu paradajzom i brokolijem ili ovo povrće pomešajte sa pastom.

 

4. Crvene paprike i crni pasulj poboljšavaju imunitet

 

Unos gvožđa u organizam biće višestruko veći ako svojoj ishrani dodate crvene paprike. Naime, gvožđe iz pasulja dolazi u drugačijem obliku nego gvožđe koje dobijamo konzumacijom mesa. Dodavanje namirnice koja je bogata vitaminom C, poput crvenih paprika, pretvara gvožđe u sastojak koji je telu potrebniji.

Savet: Prema jednom istraživanju žene su unele gotovo tri puta više gvožđa kada su svom jelu dodale 63 miligrama vitamina C. Ova količina jednaka je polovini šoljice naseckane crvene paprike.

 

5. Zeleni čaj i crni biber prave tanji struk

 

Zaboravite drastične dijete. Prilikom svog idućeg obroka u zeleni čaj stavite malo crnog papra. Nedavno sprovedeno istraživanje pokazalo je kako ova kombinacija pomaže apsorbiranje EGCG, ključnog antioksidansa u čaju, koji je usko povezan sa sagorevanjem masnih naslaga, za čak 130 posto. Ljudi, koji piju zeleni čaj, uz svoje obroke brže se osećaju sito i manja je verovatnoća da će ponovo jesti, za razliku od onih koji uz obrok piju običnu vodu. Naučnici tvrde da su razlog tome sastojci u zelenom čaju, jer mogu uticati na hormone, koji regulišu glad i osećaj sitosti.

Savet: Mala šoljica crnog bibera može povećati apsorpciju korisnih sastojaka koji se nalaze u čaju.

 

6. Cigura i kelj jačaju kosti

 

Kelj je kralj kalcijuma. Međutim, naučnici kažu da ćete apsorbirati čak i više kalcijuma, ako kelj kombinujete sa cigurom. Ovo tamnocrveno povrće bogat je izvor inulina, koji povećava apsorpciju kalcijuma u crevima.

Savet: Pomešajte ove dve biljke u ukusnoj i neverovatno zdravoj salati.

 

7. Avokado i zelena salata štite ten

 

Vaše će telo apsorbirati više karotenoida, sastojaka koji štite kožu, ako svojoj salati dodate avokado. Karotenoidi štite kožu od štetnih učinaka UV zraka. Istraživanje je dokazalo da ljudi, koji jedu avokado, u svojim salatama od spanaća ili zelenim salatama apsorbiraju 15 puta više karotenoida za razliku od onih koji u salati ne jedu avokado. Karotenoidima je potrebno malo masti da bi se optimalno apsorbirali u telu, a avokado je odličan kandidat za to, jer sadrži solidne zalihe zdravih mononezasićenih masti.

Savet: U zelenu salatu dodajte pola nasečenog avokada.

 

8. Jogurt i pahuljice od mekinja za bolje varenje

 

Ove pahuljice poboljšava imunitet, jer su prepune dobrih bakterija, dok jogurt deluje kao probiotik - podstiče zdrave bakterije da se množe i tako otklanjaju bolesti.

Savet: Potražite one probiotičke jogurte sa istaknutim znakom da se unutra nalaze žive i aktivne kulture. Jednu šoljicu ovakvog jogurta pomešajte sa tri četvrtine šoljice pahuljica od mekinja.

 

9. Kajsijama i bademima do zdravijih krvnih sudova

 

Ovaj moćni par suzbija loš holesterol, koji je štetan jer pomaže nastajanju opasnih naslaga u arterijama. Fitohemikalije u bademima u kombinaciji sa antioksidativnim vitaminima E i C iz kajsija smanjuju oksidaciju lošeg holesterola.

Savet: Kombinirajte četvrtinu šoljice sušenih kajsija sa bademima i uživajte u ukusnim i zdravim grickalicama.

 


10. Jogurt i borovnice jačaju mozak

 

Nakon napornog treninga, ovo je idealan obrok. Borovnice sadrže sastojke, koji rade na poboljšanju moždanih funkcija, dok je jogurt odličan izvor proteina koji popravljaju pukotine u vašim mišićima nastale tokom treninga. Ugljeni hidrati u obe namirnice vaše mišiće hrane glikogenom (premalo glikogena u tijelu izaziva umor). Proteini u jogurtu pomažu i stimulaciji hormona, koji prenose energetski nabijene ugljikohidrate u mišiće.

Savet: Ako ste se posvetili intenzivnom treningu i želite biti u vrhunskoj formi, budite brzi i u konzumiranju obroka nakon vežbanja. Vaše telo je u najboljem stanju kada unosite glikogen u prvih 15 minuta nakon vežbanja.

 

11. Ekstra devičansko maslinovo ulje i paradajz štite od bolesti

 

Paradajz sadrži sva četiri glavna karotenoida (alfa-karoten, beta-karoten, lutein i likopen), kao i tri moćna antioksidansa (beta-karoten, vitamin E i vitamin C), koji pomažu u borbi protiv raka i bolesti srca. Apsorbiraćete mnogo veće količine navedenih sastojala ako paradajz budete konzumirali sa devičanskim maslinovim uljem, koje je bogato mononezasićenim mastima.

Savet: Malo maslinovog ulja stavite u soft od pardajza, čime ćete dobiti veliki, fitohemikalijama bogati punč od kuvanog paradajza (nemojte guliti koru paradajza, jer se upravo u njima nalaze te hemikalije).

 

12. Cimet i tost od celovitih žitarica podiže energiju i ubrzava mršavljenje

 

Ovaj začin pomaže u održavanju zdravijeg nivoa šećera u krvi, što sprečava nagle padove energije i gladi.

Savet: Na tost od celovitih žitarica stavite malo maslaca, a zatim malu šoljicu cimeta. Rezultat je povoljniji ako je cimet svež: celi štapići traju do godinu dana, dok mleveni cimet traje šest meseci.

 


13. Crni i beli luk štite ceo organizam

 

Ovo aromatično povrće sadrži velik broj organosulfatnih komponenti, hemikalija koje su dobre za vaše srce, a arterije održavaju fleksibilnim i čistim. Neki od ovih sastojaka bili su predmet istraživanja zbog svojim mogućnosti da vrše detoksikaciju kancerogenih supstanci, koje u telu izazivaju stvaranje raka. Istovremenim konzumiranjem ovih namirnica brinete se za svoje celokupno zdravlje i njegovu zaštitu.

Savet: Skuvani zajedno, beli i crni luk čine odličnu bazu za supe i umake, ali i odličan dodatak drugom povrću poput brokolija, koje možete začiniti i maslinovim uljem.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...