Probajte, zašto da ne?

Kinesko-azijska dijeta: 10 načina da izgubite 3 kg za nedelju dana!

Kultura koja je stara nekoliko hiljada godina, otkrila je tajnu zdrave ishrane, a pored toga i zdravog i mladog organizma
Nutricija 30.09.2015. - 14:44h Autor: mogujatosama.rs
Foto: Thinkstock

Kultura koja je stara nekoliko hiljada godina, otkrila je tajnu zdrave ishrane, a pored toga i zdravog i mladog organizma.

 

Nemojte misliti da samo zemlje Zapada imaju probleme sa gojaznošću. Od nedavno, tačnije kako je porasla kupovna moć, i Istok "kuburi" sa viškom kilograma.

 

Ipak, Kinezi su praktičari pa su veoma brzo reagovali na nove trendove i u svojim dijetetskim preporukama posegnuli za tradicionalnim načinima očuvanja vitke linije i dobrog zdravlja.

 

Pročitajte 10 pravila koji će pomoći da budete zdraviji i na kineski način izgubite 3 - 3.5kg za nedelju dana:

 

Kad Monika Beluči kaže, poslušajte: Trudite se da izgledate prirodno. Evo trikova!

 

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

1. Jedite polako dok ne budete siti

 

Umesto da gledte kalorijsku tablicu, bolje je da konzumirate namirnice visokih hranljivih vrednosti. Jedite polako, osetite ukus hrane i prestanite kada osetite da ste siti.

 

2. Pirinač nije loš ugljeni hidrat - jedite ga slobodno

 

U mnogim današnjim dijetama ugljeni hidrati su stavljeni na svojevrsni "stub srama" i postali krivci za preteranu gojaznost...Ipak činjenica jeste da je pirinač više od 30 vekova bio, i još uvek je, glavna hrana milijardama ljudi od kojih je većina prilično mršava. Hamburgeri su prisutni u ishrani oko jedan vek i milioni ljudi koji ih konzumiraju se smatraju prilično debelim. I sada - da li još uvek mislite da je pirinač loša hrana i "loš" ugljeni hidrat?

 

3. Kongi za doručak

 

Ujutru je jako bitno pojesti neko lagano, toplo jelo. Tradicionalno kinesko jelo za doručak je tečna kaša od pirinča poznata kao KONGI. Konzumira se topla i može biti slatka ili nekog drugog ukusa po izboru. Ako je jedete za doručak ima pročišćavajući efekat i sprečava dehidraciju.

 

Lažu vas, ovo je jedini način: Sindi Kraford otkrila kako da podmladite kožu 15 godina! (RECEPT)

 

Foto: Thinkstock
Foto: Thinkstock

4. Porcije bogate povrćem

 

Ako uđete u kinesku kuhinju naći ćete tanjire na kojima je servirano mnogo više povrća nego mesa. Konzumiranje veće količine povrća koje je bogato antioksidansima i manje količine kuvanog mesa će uticati da se osećate bolje i da imate više energije.

 

5. Raznovrsnost je ključ

 

Konzumiranje raznovrsne hrane u malim količinama je dobar način da se brzo zasitite što ubrzo dovodi do smanjenja apetita. Takođe, kineski način ubacivanja svih ukusa (slano, slatko, gorko, kiselo i ljuto) u jela koja spremaju smanjuje žudnju za slatkišima i masnom hranom sa čime se zapadnjaci teško bore.

 

6. Smatrajte svaki obrok posebnom prilikom

 

Umesto da u žurbi kupujete brzu hranu ili nešto što ćete ubaciti u mikortalasnu pećnicu, treba da svaki obrok shvatite kao poseban ugođaj koji ćete podeliti sa članovima porodice ili prijateljima.

 

Prirodan botoks, pravi se u kuhinji: Čaroban recept podmlađuje kožu 10 godina! (RECEPT)

 

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

7. Sirova hrana za živo telo

 

Organizam treba istinsku, pravu hranu i Kinezi koriste sveže sezonske namirnice i čuvaju ih na tradiocionalan način umesto da dodaju konzervanse ili na drugi način procesiraju.

 

8. Jedite hranu za koju znate da je dobra za vaše zdravlje

 

Tradicionalna kineska medicina koristi lekovito bilje u lečenju bolesti i za jačanje imunog sistema. Zato se u pripremanju jela dodaju namirnice koje će uticati na poboljšanje zdravlja kao što su đumbir, beli luk, čili... i na taj način pripremljena hrana je ne samo ukusna, već i lekovita.

 

9. Zeleni čaj

 

Bogat antioksidantima, sa dosta antiseptičkih i pročišćavajućih svojstava, zeleni čaj je zdrav napitak. Pijenje zelenog čaja tokom dana pomaže da se popravi loše varenje, održi higijena usta i spreči kancer.

 

10. Hrana telesne temperature

 

Prema tradicionalnoj kineskoj ishrani temperatura hrane treba da bude u skladu sa telom. Znači, zaboravite ledeno hladna pića ili vruć paprikaš. Hrana nikada ne treba da bude previše hladna niti vruća, već u harmoniji sa telom.

 

Foto: Thinkstock
Foto: Thinkstock

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...