Budite obazrivi

Ni slučajno ne kuvajte ovim uljima: Moguć nastanak teških bolesti!

Za termičku pripremu hrane najsigurnije je koristiti masnoće u kojima prevladavaju stabilne zasićene masne kiseline
Nutricija 07.05.2015. - 19:36h Autor: atma.hr
Foto: Shutterstok

Za termičku pripremu hrane najsigurnije je koristiti masnoće u kojima prevladavaju stabilne zasićene masne kiseline, a to su maslac i kokosovo ulje. Maslinovo ulje u kojem prevladavaju jednostruko nezasićene masne kiseline takođe možemo koristiti za pripremu hrane. Iako nije zasićeno, ovo ulje sadrži polifenole i tokoferole koji štite ulje od oksidacije.

 

Čuda čini za lepotu: 5 malo poznatih upotreba maslinovog ulja!

 

U svim ostalim biljnim uljima prevladavaju višestruko nezasićene masnoće i to u vrlo nepovoljnom sastavu. Naime, ta ulja sadrže puno više omega 6 nego omega 3 masnih kiselina. Međusobna povezanost omege 3 i omege 6 i njihovih funkcija u telu vrlo je komplikovana.

 

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Modernom ishranom unosimo 20 puta više omega 6 nego omega 3 masne kiseline. Ovaj nesrazmernost dovodi do upalnih procesa u telu koji izazivaju mnoge hronične bolesti, a jedna od njih je i arteroskleroza.

 

Indijski lek star 5000 godina: Očistite telo od otrova!

 

Zbog toga treba smanjiti korišćenje svih biljnih ulja osim, kako je već rečeno, maslinovog i kokosovog.
Od ostalih ulja jedino u lanenom prevladavaju omega 3 masne kiseline, međutim, i to ulje vrlo lako oksidira.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...