Za život bez nikotina

Neka zdravlje bude vaša novogodišnja odluka: 5 namirnica za lakši prestanak pušenja!

Jedenje voća bogatog vitaminom C, poput pomorandže, limuna ili grejpfruta, smanjuje potrebu za cigaretom. Cigarete smanjuju zalihe vitamina C, ostavljajući nedostatak koji nikotin popunjava
Nutricija 28.12.2014. - 13:34h
Foto: Thinkstock

Kada razmišljaju o prestaku pušenja, mnogi se plaše da će da se ugojiti. Neretko jednu lošu naviku zamenimo drugom, a mnogi cigarete zamene grickalicama, slatkišima i drugom hranom u većim količinama. Ali, hrana može da bude vaš najbolji saveznik u prestanku pušenja! Donosimo vam pet prehrambenih saveta uz koje ćete lakše da ostavite nikotin.

 

Sprečite moždani udar - naučnici preporučuju mediteransku ishranu i prekid pušenja!

 

1. Ako pre cigarete popijete mleko ili pojedete malo šargarepe, celera ili nekog drugog voća i povrća nakon kojeg ste primetili da cigareta ima drugačiji i neprijatan ukus i miris, sigurno ćete je pre ugasiti i trebaće vam više vremena da ponovo poželite da zapalite cigaretu.

 

2. Jedenje voća bogatog vitaminom C, poput pomorandže, limuna ili grejpfruta, smanjuje potrebu za cigaretom. Cigarete smanjuju zalihe vitamina C, ostavljajući nedostatak koji nikotin popunjava.

 

OVDE pročitajte 12 pravila SZO za smanjenje rizika od raka!

 

3. Slana hrana umanjuje potrebu za nikotinom. Kad osetite potrebu za cigaretom pojedite nešto slano poput kiselog krastavca, paprike i slično.

 

4. Žvaćite žvakuKad usta rade, ređe ćete imati potrebu za cigaretom. Odlučite se za bombone i žvakaće gume bez šećera.

 

5. Čak i sam miris suvog voća pomaže da umanjite žudnju za cigaretama. Grickajte suvo voće u umerenim količinama kako biste se lakše rešili cigareta.

 

Nemate opravdanje - kojih 6 mitova sprečavaju pušače da se odreknu cigareta pročitajte OVDE.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs