Korisno znati

Osladiće vam se: Kako da ritual ispijanja kafe učinite zdravijim

Ukoliko ste neko ko svakog jutra, ritualno, ispija kafu, ko ne može bez nje na pauzi na poslu, nakon ručka, u druženju sa prijateljima ili u drugim prilikama, potrudite se da, barem, u ranim satima poboljšate ovu svoju naviku
Nutricija 14.11.2014. - 13:51h Autor: bizlife.rs
Foto: Shutterstok

Kafa je sastavni deo jutarnjeg rituala za većinu ljudi, napitak bez kojeg ne mogu da započnu dan i razbude se dovoljno, kako bi uspešno funkcionisali na poslu već u ranim satima. Osim vode, kafa je piće koje se, nakon spavanja, najčešće konzumira.

 

Mnogi health&wellness gurui predlažu da se preskoči jutarnja kafa, i da se umesto nje popije topla voda sa isceđenim limunom. Ipak, za zaposlene ljude koji su na zahtevnim pozicijima i rade mnogo, topla limunada nije uvek prihvatljivo rešenje.

 

OVDE saznajte 7 primena kofeina u službi lepote.

 

Važno je znati da kafa sama po sebi nije loša, ali je ne treba konzumirati u prevelikim količinama. Osim toga, šećer, mleko i ostali veštački sastojci koje dodajete u kafu, mogu potisnuti sve one prednosti kafe koje su dobre za naše zdravlje. Ukoliko ste neko ko svakog jutra, ritualno, ispija kafu, ko ne može bez nje na pauzi na poslu, nakon ručka, u druženju sa prijateljima ili u drugim prilikama, potrudite se da, barem, u ranim satima poboljšate ovu svoju naviku.

 

OVDE saznajte kako da skuvate savršenu tursku kafu!

 

Ovo su sugestije kako da svoj jutarnju ritual ispijanja kafe pretvorite u zdrav i pozitivan:

 

1. Započnite svoj dan vodom. Ukoliko ne želite da se odreknete jutarnje kafe, onda pre nje popijte jednu ili dve čaše vode, po mogućstvu tople. Savet: Stavite vodu pored kreveta pre nego što odete na spavanje, za slučaj da zaboravite da je popijete odmah nakon što ustanete iz kreveta.

 

2. Izbegavajte veštačke aditive. Vaša kafa lako može postati toksična, ukoliko joj stalno dodajete veštačke zaslađivače ili kremove za kafu. Umesto kravljeg mleka, odlučite se za bademovo ili pirinačno, a povremeno i sojino. Ukoliko kafić u blizini vašeg stana ili posla ne nudi ove opcije, kupite sve što je potrebno i držite u frižideru, bilo kod kuće ili u kancelariji. Ukoliko pijete slatku kafu, izbacite beli šećer, a u svoju ishranu uvrstite smeđi šećer, med ili sirup od agave.

 

Vaša omiljena kafa otkriva kakav ste tip ličnosti, OVDE saznajte više o tome.

 

3. Koristite antioksidante i lekovite začine. Suvo ili sveže začinsko bilje, poput karanfilića, cimeta ili rogača pomešajte sa samlevenom kafom, i na taj način ubrzajte svoj metabolizam, poboljšajte svoje zdravlje, a ujedno i uživajte u interesantnom ukusu.

 

4. Dodajte kokosovo ulje. Zvuči krajnje neobično, ali je upotreba kokosovog ulja, koje je odličan izvor masnih kiselina, brz i jednostavan način da ojačate imunitet. Sadrži i laurinsku kiselinu, brojne minerale i vitamine.

 

OVDE saznajte kojih 6 navika uspešni ljudi praktikuju pred spavanje - za laku noć i dobro jutro.

 

5. Pretvorite jutarnju kafu u duhovni ritual. Jutro je odlično vreme da pokažete zahvalnost svemu što čini vaš život, pošaljete ljudima pozitivne vibracije i odredite namere za dan koji je pred vama. S obzirom na to da ljudi kafu ispijaju svako ili svako drugo jutro, ona je i odličan podsetnik za sprovođenje čitavog ’rituala’. Sa prvim gutljajem, ugrabite momenat da udahnete duboko, zatvorite oči i mislite na 3 stvari za koje ste zahvalni, podelite ljubav sa ljudima u okruženju, pošaljite jednu poruku ili obavite jedan poziv za ’dobro jutro’. Iskoristite ove minute i da isplanirate dan i obaveze koje vas čekaju.

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...