Sada je njegova sezona

Kuvani kukuruz: Poslastica za telo koja kontroliše dijabetes, hipertenziju i jača kosti

Šoljica kuvanog kukuruza sadrži svega 124 kalorije, što znači da ova namirnica može da bude odličan saveznik u borbi protiv neželjenih kilograma
Nutricija 24.09.2014. - 17:59h
Foto: Thinkstock

Kukuruz je namirnica koja se može da se priprema na mnogo načina. Osim brašna kao sastavnog dela raznih vrsta testa, ovaj žuti plod je neizostavan deo variva, salata i umaka.

 

Međutim, osim prijatnog i blagog ukusa, kukuruz ima vrlo bogata nutritivna svojstva:

 

- šoljica kuvanog kukuruza sadrži svega 124 kalorije, što znači da ova namirnica može da bude odličan saveznik u borbi protiv neželjenih kilograma;

 

- kukuruz ne sadrži holesterol i ima vrlo malu količinu zasićenih masnoća;

 

- sadrži velike količine gvožđa i vlakana, folne kiseline, kao i vitamina C, B6 i B9;

 

- kuvani kukuruz sadrži vrlo malu količinu soli.

 

Zdravstvene koristi:

smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti, smanjuje apsorpciju holesterola u telu, kontroliše dijabetes i hipertenziju, smanjuje mogućnost vraćanja hemoroida, reguliše probavu, jača kosti, deluje pozitivno na kožu i vid.

 

Kukuruz je savršen dodatak jelima i salatama, a ako želite da maksimalno uživate u njegovom ukusu, donosimo najbolji recept za kuvani kukuruz.

 

Sastojci: kukuruz šećerac u klipu, 100 g putera, so, voda

 

Kukuruz je namirnica bogata proteinima, a OVDE saznajte koje još povrće ima snagu mesa.

 

Priprema: 1. U duboki lonac ulijte toliko vode da prekrije više od polovine, dobro je posolite i ostavite da provri.

 

2. Klipove kukuruza ogulite i operite i ubacite ih u kipuću vodu.

 

3. Kuvajte ih maksimalno 25 minuta i ostavite ih u toploj vodi do posluživanja.

 

Posluživanje: Topli kukuruz dodatno posolite po želji i klip namažite s malo putera.

 

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs