obratite pažnju

OVA NAMIRNICA IZAZIVA GLAVOBOLJU: Nutricionistkinja Milka Raičević otkriva koje kobne greške sa hranom pravimo!

Doktor i nutricionistkinja u Jutarnjem programu pričali o greškama tokom doručka koji izazivaju gorušicu, glavobolju i druge neprijatne simptome.

Nutricija
Autor:
Foto: PrintscreenPrvaTV

Doručak je najvažniji obrok dana, i kada ga pripremamo i unosimo možemo napraviti greške koje izazivaju neprijatne simptome - nadimanje, bol u želucu, gasove...

Nutricionistkinja Milka Raičević i doktor Vojislav Perišić pričali su o ovim greškama u Jutarnjem programu.

Doktor Voja je objasnio i šta radimo sebi kada jedemo više manjih obroka, kako su nas savetovali, ali ne obratimo pažnju na to šta ti obroci zapravo sadrže.

"Manji broj obroka koji su jači, povećavaju sekreciju enzima i kiseline. E sad, ima još jedna stvar, upravo kod 20 odsto ljudi postoji slabiji odbrambeni mehanizam želudačne sluznice. Ona nije zaštićena. Kada opteretimo stomak hranom koja je teška. Doručkujete ujutru jaja i slaninu, čvarke, u neprimerenoj količini. Postoje i ljudi kod kojih se kiselina više luči, čak i u normalnim količinama hrane. Mi tu moramo da napravimo balans i primerimo to situaciji koju imamo u životu", rekao je on i objasnio kako to izgleda u praksi.

doručak, jaja, slanina
foto: Profimedia

Čovek par meseci ima problem, pogledamo želudac, ništa posebno. Nema čira, malo je crveno i to je to. Dam mu terapiju na koju dobro reaguje, a drugi pacijent sa istom situacijom ne reaguje na nju. Mi ne znamo kakav je odbrambeni mehanizam za te stimulanse lučenja kiseline. Najbolji savet je napraviti svoj model optimalne ishrane koja neće smetati želucu", rekao je on.

"Ako niste popili dovoljno vode, imaćete problema sa žuči i bubrezima, svaki organizam ima svoje simptome ako ima gastritis. Postoje neophodna i zabranjena hrana, ali je to individualno", rekla je nutricionistkinja Milka.

"Hrana ne sme da bude vruća, nego mora biti na sobnoj temperaturi. O tome morate voditi računa. Ne treba da bude preterano začinjena, ne smemo da jedemo hranu od juče, hladnu iz frižidera", rekla je ona.

Jogurt je zdrav ali nutricionistkinja više preporučuje kiselo mleko.

Fermentacija u njemu i kefiru je jača i zbog načina pripreme ima blagotvornije dejstvo, dok jogurt može da bude pun aditiva.

jogurt
foto: Shutterstock

"Više volim jaču fermentaciju, to nije samo stvar ukusa. Svaka kultura koja se nalazi unutra je probiotska, ali kiselo mleko ima drugačiju tehničku pripremu kao i kefir, zdraviji su od jogurta. U jogurtu ima i dodataka, posebno ako su voćni, oni su puni aditiva. Moj izbor je kiselo mleko, dodajte ovsene pahuljice, oljuštene bademe, i imam izbalansiran obrok", rekla je ona.

Kada su u pitanju drugi mlečni proizvodi, jedna vrsta sira daće neprijatan simptom - glavobolju.

Sirevi, Kačkavalj, Sir
foto: Shutterstock

"Mladi sir treba jesti, stariji se teško vare i morate znati da će vas i glava boleti ako preterate", rekla je nutricionistkinja.

"Ako imate gorušicu, koja vas onesposobljava, grickajte bademe ali je tu problem većina ljudi ih ne potopi u vodi preko noći. Skinemo opnu i onda jedemo bademe", rekla je ona.

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs