SAVET STRUČNJAKA

Smanjite apetit i želju za slatkišima: Ovi saveti nutricionista će vam pomoći da liniju dovedete do savršenstva!

Ova pravila obećavaju dobre rezutate. Vredi ih isprobati

 

Nutricija 31.01.2021. - 12:30h Autor: Stil
Foto: Shutterstock

Kada krenemo da držimo  dijetu, najveći problem su oni iznenadni napadi gladi i želja za slatkišima. Na sreću, i za to postoji rešenje. Nutricionisti otkrivaju kako da kontrolišemo apertiti i smanjimo žudnju za šećerom u toku dana. Sve što je potrebno je da pratite ova pravila: 

 

1. Neka obroci budu raznoliki 

 

Uključite raznovrsne grupe namirnica u pripremanje svakog obroka. "Tokom svoje prakse sam otkrila da ljudi često žude za šećerom zbog generalno neuravnotežene prehrane", kaže Meri Hil. 

 

Obrok mora da se sastoji od proteina, vlakana i mlečnih masti. Oni rade zajedno kako bi održali šećer u krvi stabilizovanim i obezbedili nam osećaj sitosti".

 

2. Ne preskačite obroke

 

Nuricionista, Kejt Skarlet objašnjava da preskakanje obroka dovodi do toga da se javljaju iznenadni napadi gladi, pa je veća verovatnoća da ćemo zgrabiti prvi slatkiš koji nam se nađe u blizini.

 

"Kada pregladnite, naglo pada nivo šećera u krvi i javlja se velika potreba za nečim nezdravim. Baš zato je važno redovno jesti", objašnjava ona. 

 

3. Birajte zdrave slatkiše

 

Nikako nije poželjno ni da se potpuno odreknete slatkiša, ali svakako treba birati pametno. Umesto parčeta torte ili kugle saladoleda, pametnije je izabrati miks suvog voća, orašastih plodova i malo crne čokolade

4. Unosite dovoljno tečnosti 

 

"Osećaj žeđi i potreba za sltkišima se često pomešaju", kaže Dajana, diplomirani nutricionista i trener. "Postoji velika verovatnoća da ste zapravo žedi, a ne gladni. Vodite računa da u toku dana popijete minimum 2 litre vode kako ne bi doazilo do iznenadnih napada gladi i kako bi apetit bio pod kontrolom."

 

5. Planirajte unapred obroke

 

Na ovaj način ćete uvek pri ruci imati nešto zdravo, pa nikad nećete pasti u iskušenje da pojedete hranu punu šećera i masti.

 

6. Spavajte dovoljno

 

Iako zvuči kao da nema nikakve veze jedno s drugim, stručnjaci objašnjavaju da san i te kako utiče na apetiti. "Ukoliko ne spavate dovoljno, nećete imati dovoljno energije, a samim tim se javlja potreba za šećerom", objašnjava Fransis Lagerman.

 

 7. Izbegavajte slanu hranu

 

Neverovtno, ali istinito - prevelika količina soli može da podstakne i potrebu za šećerom kako bi se napravio balans u organizmu.

 

8. Jedite svakog dana u isto vreme

 

Ukoliko imate određeno vreme u toku dana kada jedete, organizam će se navići na taj ritam, a želja za slatkišima će se smanjiti.

 

9. Bombone bez šećera

 

Verovatno ćete u jednom trenutku imati potrebu za šećerom koju nećete moći tako lako da ignorišete. U tom slučaju mogu pomoći bombone sa zaslađivačima. Iako nisu najzdravije rešenje i ne preporučuje se njihova česta upotreba, u "kriznim" situacijama mogu da pomognu.

 

10. Jedite hranu koja se sporije vari 

 

Proteini su najbolji izbor. Osim što grade mišiće, oni nas duže drže sitima i gotovo da eliminišu želju za slatkišima. Trudite se da ih u izobilju bude u vašoj ishrani.

 

(Stil.kurir.rs)

 

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...