Obratite pažnju

Jedino ovih 5 dijeta medicina i nauka odobrava, sve ostalo je rizik: Ako hoćete da smršate, hranite se ovako!

Dijete su veoma opasne, ako se njima pristupa neozbiljno. Pre menjanja ishrane, veoma je važno da se posavetujete sa svojim lekarom. Ako doktori odobre da pređete na specijalni režim ishrane, tek onda ste na "sigurnom tlu"

Nutricija 20.01.2021. - 08:42h Autor: Stil.kurir.rs
Foto: Shutterstock

Ovih 5 dijeta su naučno dokazane i efektne, piše healthline.com:

 

1. Dijeta sa niskim sadržajem ugljenih hidrata

 

To je dijeta sa hranom koja ima malo ugljenih hidrata i savršena je za ljude koji žele da smršaju, jer optimizuje zdravlje i smanjuje rizik od bolesti. Fleksibilna je, omogućava vam precizno podešavanje unosa ugljenih hidrata u zavisnosti od toga šta želite da postignete.

 

Tokom ove dijete jede se mnogo povrće, mesa, ribe, jaja, voća i orašastih plodova, kao i masti, ali malo skroba, šećera i prerađene hrane.

2. Mediteranska ishrana

 

Mediteranska dijeta je izvrsna dijeta koja je detaljno proučena.  Naročito je efikasna za prevenciju bolesti srca.

Jede se hrana koja se obično jela širom mediterana tokom 20. veka i ranije.

 

Mediteranska dijeta uključuje konzumiranje: ribe, voća i povrća, živinskog mesa, integralnih žitarica, mahunarki, mlečnih proizvoda i maslinovog ulja.

3. Paleo dijeta

 

Paleo dijeta je veoma popularna i  efikasna dijeta za mršavljenje i poboljšavanje opšteg zdravlja. Trenutno je najpopularnija dijeta na svetu.

 

Zasniva se na konzumiranju neprerađene hrane za koju se veruje da podseća na hranu dostupnu nekim paleolitskim precima.

 

4. Veganska ishrana

 

Veganski način ishrane postaje sve popularniji u poslednjoj deceniji. Povezan je sa brojnim zdravstvenim prednostima, uključujući i gubitak kilograma, poboljšanje zdravlja srca i bolju kontrolu šećera u krvi.

 

Dijeta se zasniva na biljnoj hrani i eliminaciji svih životinjskih proizvoda.

5. Dijeta bez glutena

 

Dijeta bez glutena je od suštinskog značaja za ljude koji ne podnose gluten, protein koji se nalazi u pšenici, raži i ječmu. Za optimalno zdravlje, trebalo bi se usredsrediti na celokupnu hranu koja je prirodno bez glutena. Međutim, treba imati u vidu da je nezdrava hrana bez glutena i dalje nezdrava hrana.

 

 

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs