Vredi probati

Drugačija od ostalih: Dvodnevna dijeta sprečava starenje i nastanak karcinoma

Bezbroj puta do sada bili smo svedoci pojave različitih „zdravih“ dijeta. Ipak, ono što kao optimalnu varijantu za održavanje kilaže nude dr Mišel Harvi i prof. Toni Hauel za mnoge će delovati sasvim prihvatljivo
Nutricija 22.03.2014. - 11:51h Autor: lisa.rs
Foto: Thinkstock

Dr Mišel Harvi i prof. Toni Hauel godinama se bave istraživanjem optimalnog režima ishrane kako bi ljudima pomogli da za kratko vreme i na jednostavan način izgube kilograme, kao i da dugo održe postignutu težinu. Rezultat njihovih kliničkih istraživanja je takozvana „dvodnevna dijeta“, koja sadrži plan ishrane i sto recepata za pripremu ukusnih jela, objavljeni su u knjizi ''Dvodnevna dijeta'', piše Lisa.rs.

 

Šta je to što ovu dijetu razlikuje od drugih?

 

Sprečite starenje
Dijeta se sprovodi samo dva dana nedeljno. Naime, pet dana jedete sasvim normalno, a samo dva dana hranu unosite po režimu doktorke Harvi i profesora Hauela. Dijeta je klinički dokazana i laka za sprovođenje, jer se uobičajeni režim ishrane ne menja osim u toku dva dana nedeljno. Takođe, ono što je izuzetno značajno jeste trajno zadržavanje postignute težine.

 

Ovo dvoje stručnjaka koji rade u Centru za prevenciju raka dojke Dženezis u Mančesteru kažu da se kod ovog načina ishrane ne radi samo o jednostavnom gubitku kilograma. Dvodnevna dijeta, naime, može radikalno da spreči starenje i nastanak karcinoma.

 

Održavajte željenu težinu


Dr Mišel Harvi je nagrađivani istraživač u oblasti dijetetike i poslednjih sedamnaest godina specijalizovala se za planiranje optimalnog režima ishrane i vežbanja za mršavljenje i prevenciju nastanka i ponovne pojave raka dojke. Prof. Toni Hauel je profesor onkologije na Univerzitetu u Mančesteru, specijalista u oblasti lečenja raka dojke već više od trideset godina. Danas se najviše bavi farmakološkim metodama i životnim navikama kojima se sprečava rak dojke. Oboje se godinama bave istraživanjem i razvojem optimalnog režima ishrane sa ciljem da pomognu ljudima da za kratko vreme i na jednostavan način izgube kilograme, kao i da dugo održe postignutu težinu. Ova neverovatno uspešna dijeta rezultat je njihovih kliničkih istraživanja.

 

Laka dijeta
Svi koji su ikada pokušali da drže dijetu, sigurno znaju da ne postoji „laka dijeta“. Međutim, dr Harvi i prof Hauel ističu da su mnoge učesnice programa dvodnevne dijete bile iznenađene koliko su lako podnele ovu dijetu. Budući da je veoma strukturirana, brzo su joj se prilagodile i stekle rutinu. Samo 3 odsto učesnica ovog programa imalo je problema sa uklapanjem u svakodnevne obaveze i porodične obroke. Ishrana se mora isplanirati unapred, ali pošto se dijeta drži samo dva dana u nedelji, može se pripremiti veća količina hrane i zamrznuti za sledeći krug. Jedna od učesnica je izjavila:

 

„Za razliku od drugih dijeta, koje su u početku prihvatljive ali se vremenom drže sve teže, bilo mi je prilično teško da započnem dvodnevnu dijetu, ali mi je bilo sve lakše kako su mi se organizam i um navikavali na ono što sam radila.“

 

Čarobni štapić


Lepota dvodnevne dijete, kažu njeni tvorci, ogleda se u jednostavnosti i činjenici da se drži samo dva dana nedeljno, najbolje dva dana zaredom. Potrebno je u toku ta dva dana jesti namirnice bogate proteinima, zdravim mastima, niskokalorične mlečne proizvode, neke vrste voća i povrća. Nema potrebe da se broje kalorije, dovoljno je pridržavati se broja porcija koje su tačno određene u tabelama. Ova dijeta prilagođena je i vegetarijancima. U toku ta dva dana ugljeni hidrati ograničeni su na oko 50 g dnevno, jer su istraživanje pokazala da ugljeni hidrati izazivaju glad. Uz najmanju moguću količinu ugljenih hidrata organizam se brzo „prebacuje“ sa skladištenja masti na njihovo sagorevanje.

 

8 koraka za uspeh dijete
1. Planirajte unapred
Pripremite spisak pre nego što odete u nedeljnu kupovinu i pridržavajte ga se.

 

2. Pazite se kalorija u tečnosti
Ako uz obrok popijete čašu vode ili neko drugo nekalorično piće, unećete manje hrane, ali neki napici obiluju kalorijama. Na primer, limenka gaziranog pića od 330 ml sadrži 145 kalorija, a velika šolja kafe sa punomasnim mlekom čak 223 kalorije. Pazite šta pijete.

 

3. Čuvajte se obilnih porcija
Svi smo primetili da su se u poslednjih nekoliko decenija porcije veoma uvećale, da postaju sve obilnije jer restorani i proizvođači hoće da nam prodaju više hrane, kao i da smo se već navikli na takve poricije.

 

4. Jedite za stolom


Ako jedete u pokretu, dok gledate televiziju, sedite za radnim stolom ili za računarom, čak i dok slušate radio, to znači da ste usredsređeni na nešto drugo pa ćete verovatno unositi više kalorija - samo zato što ne primećujete šta i koliko jedete.

 

5. Izbegavajte „dijetalne“ proizvode
Ne preporučuje se da ishrana bude zasnovana na dijetalnim namirnicama koje su prošle visok stepen industrijske prerade, već je potrebno držati se integralnih, neprerađenih namirnica koje se preporučuju kako za dane dijete tako i u toku ostalih dana u nedelji.

 

6. Budite realni u očekivanjima
Ako se držite pravila dvodnevne dijete sigurno ćete oslabiti. Međutim, to se sigurno neće desiti preko noći. Sagorevanje masti je složen proces i većina izgubi najviše 2 kg masnih naslaga nedeljno. Sve preko toga je samo voda.

 

7. Pratite napredak
Ključni deo svakog programa mršavljenja jeste praćenje napretka. Daće vam novi podsticaj kada jednom nedeljno izmerite težinu i vidite napredak.

 

8. Nagradite sebe za postignuti uspeh
Iako do konačne nagrade - gubitka zacrtanih kilograma - ima još vremena, važno je obeležiti čak i mali uspeh na putu ka tom cilju i nagraditi sebe. Nagrade neka budu sasvim lične prirode, mada svakako ne bi trebalo da budu ni hrana niti alkohol.

 

Recepti za dvodnevnu dijetu


Lagani omlet sa mladim lukom
2 jaja, crni biber, malo margarina, 3 veća struka mladog luka, očišćena i sitno iseckana, 10 g čedar sira sa malim procentom masnoće, rendanog

 

Za dekoraciju:
šaka potočarke (oko 80 g)

 

Priprema:
Odvojeno umutite belanca i dodajte žumanca sa biberom. Stavite malo margarina u neprijanjajući tiganj da se rastopi na slaboj temperaturi. Sipajte jaja u zagrejani tiganj, a preko toga pospite luk i narendani sir. Pecite omlet 4-5 minuta. Prebacite na tanjir i pospite potočarkom.

 

Čaj od limuna i đumbira
polovina limunakoren svežeg đumbira (oljušten)

 

Priprema:
Odsecite parče limuna, a od ostatka iscedite sok u vatrostalnu posudu. Narendajte na sitno koren đumbira. Prelijte kipućom vodom, ubacite krišku limuna, dobro promešajte i ostavite da stoji 5 minuta pre služenja. Ovaj čaj možete piti u neograničenim količinama.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

TAGOVI:

Dijeta

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...