Zdrave navike

Pobedite glavobolju prirodnim metodama!

Riblje ulje, đumbir, tople kupke za noge, kao i magnezijum samo su neki od vaših saveznika u borbi protiv glavobolje
Lepi & Zdravi 23.12.2013. - 21:20h
Foto: Shutterstock

Glavobolje su posebno teške kod onih koji pate od migrene. Lekovi mogu olakšati glavobolju, ali treba paziti da ne preterate jer dugotrajna upotreba može čak da podstakne nove glavobolje i teže simptome. Radije probajte neke prirodne metode.

 

Izbegavajte amine i nitrate
U čokoladi se nalazi feniletilamin, koji uzrokuje stezanje krvnih sudova, a zatim njihovo širenje, što može da uzrokuje glavobolje. Najgori od amina je možda tiramin, aminokiselina koja se nalazi u jakim sirevima i džigerici. Nitrati se često nalaze i u prerađenoj hrani, poput kobasica i salama. I oni šire krvne sudove i mogu da dovedu do glavobolje.

 

Riblje ulje
Mala studija na Univerzitetu Cincinnati pokazala je da uzimanje kapsula ribljeg ulja smanjuje učestalost i jačinu migrena. Ovo je još jedan dokaz dobrog delovanja omega-3 masnih kiselina iz ribe. Sličan efekat imaće i svakodnevno uživanje u ribljim specijalitetima (bolje je ako jedete kuvanu, a ne na ulju prženu ribu).

 

Topla kupka za noge
Umirujuća kupka od tople vode i par kašičica slačice u prahu može pomoći. Topla voda može da utiče da krv podjednako kruži po celom telu, što će umanjiti glavobolju. Uz to, prah slačice stimuliše kožu i skreće pažnju sa glave.

 

Đumbir
U đumbiru se nalazi tromboksan A2, koji sprečava ispuštanje jedinjenja koja šire krvne sudove. Izrendajte sveži đumbir u sok ili ga iskoristite pri kuvanju.

 

Olovka
Kad ste pod stresom podsvesno stežete vilicu. Ovo izaziva napetost mišića koji spaja vilicu i slepoočnice, a zbog toga može doći do glavobolje. Problem se može jednostavno rešiti ako na kratko stavite olovku među zube, ali nemojte zagristi. Automatski dolazi do opuštanja mišića, što može da spreči bol.

 

Ispravite se
Loše držanje zateže mišiće i priteže živce koji izazivaju glavobolju. Za one koji rade pred računarom posebno je štetno ako im je glava neprestano nagnuta napred. Za svaki centimetar za koji je glava nagnuta naprijed, osetićete napor sličan nošenju dodatnih kilograma na gornjem delu leđa i vratu. Izvodite jednostavnu vežbu: pogledajte na vrh ramena s jedne i druge strane – ovo će vas automatski ispraviti.

 

Pazite na unos kofeina
Ako svaki dan unosite previše kofeina, pogoršaćete glavobolje. Ali, ako naglo prestanete da uzimate kafu i zbog toga će se javiti glavobolja. U slučaju da kofein ne unosite često, jedna šoljica može da ublaži glavobolju.

 

Magnezijum
Uzmite magnezijum kako biste smanjili grčeve u mišićima. Popijte napitak koji sadrži barem 200 mg magnezijuma. A, budući da magnezijum bolje deluje u preventivne svrhe nego u uklanjanju simptoma, popijte ga, na primer, pre menstruacije. Oni koji imaju problema sa bubrezima trebalo bi da konsultuju lekara pre uzimanja magnezijuma.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...