ISHRANA ZA SJAJAN IZGLED

10 namirnica za mladolik izgled: Garantuju više kolagena i blistavu kožu!

Pročitajte koj namirnice utiču na proizvodnju kolagena 

Lepi & Zdravi 07.04.2020. - 11:13h Autor: Stil/Miss.24.sata.hr
Foto: Shutterstock

Kolagen igra veoma važnu ulogu u blistavoj i sjajnoj koži, kosi i jakim i zdravim noktima.

 

Međutim, kako starimo, te usled trajnih preopterećenja organizma i auotoimunih bolesti, kolagen se smanjuje. Procenjuje se da nakon 25 godine života, telo prosečno gubi 1,5 posto kolagena godišnje.

 

Ali, nedostatak kolagena možete nadoknaditi i pravilnom ishranom bogatom mineralima i vitaminima.


Nemasni proteini

 

Kolagen je najzastupljenija vrsta belančevina u telu, naročito zadužena za jaku i zdravu kožu, kosu i nokte.  

 

"Proteini koje jedemo razgrađuju se u aminokiseline tokom probave, koje se zatim ponovo skupljaju u kolagen",  ističe Libi Mils, nutricionista.

 

Stoga, konzumirajte hranu bogatu proteinima s malo masti, poput pilećih prsa ili ćuretine.


Grašak

 

Samo jedna šolja graška sadrži gotovo osam grama proteina. Ako ga ne volite jesti samog, možete ga ubaciti u salatu, dodati u supu ili pomešati sa svežim začinskim biljem čime možete preliti testeninu. 

 

 

Tajvanka ima 63 godine, a izgleda upola mlađe: Za njen mladolik izgled zaslužna je ova namirnica! (FOTO)

foto: Shutterstock

 

Kvinoja

 

Samo jedna šolja ovog zrna ima više od osam grama proteina koji podupiru kolagen, a ujedno je bogata i cinkom.

 

Reč je o mineralu koji pomaže pri transformaciji aminokiselina u kolagen.

 

Paprika babura

 

Antioksidativna svojstva vitamina C čine ga esencijalnom komponentom proizvodnje kolagena. Posebno crvene paprike su odličan izvor vitamina C.

 

Kolagen pomaže u održavanju hidratacije i elastičnosti kože što može pomoći u borbi protiv znakova starenja kao što su fine linije ili bore.

foto: Shutterstock

Šargarepa


Šargarepa je osim kolagena odličan izvor vitamina A. Stručnjaci preporučuju da je jedete samu, u salati ili pomiešanu sa leblebijom (koji je još jedan dobar izvor proteina).

 

Lan je lek za kosu: Zaboravite na ispucale i oštećene krajeve i opadanje kose! (RECEPT)

foto: Shutterstock

Junetina

 

"Kupovina mesa koji ima oštrije rezove, kao što je junetina, dodaće malo više prirodnog kolagena u vašoj ishrani,  otkriva nutricionista Marisa Mur.

 

Lisnato povrće

 

Tamno lisnato povrće, uključujući spanać, kelj, blitvu sadrži vitamine A i C te cink koji pomažu u proizvodnji kolagena.

 

Čia semenke

 

Iako su sićušne, čia semenke vrve od proteina. 

Koristite ih kao preliv za jogurt ili napravite zdrav desert u vidu pudinga.

foto: Shutterstock

Kajsije

 

Ovo slatko narandžasto voće bogato je vitaminom A koji je izvor

kolagena.

 

Leblebije

 

Sadrže mnoge komponente koje podržavaju proizvodnju kolagena – kao što su proteini, vitamini C i A, cink i tiamin.

 

"Tiamin, odnosno B1 je vitamin koji je vrlo važan za proizvodnju kolagena jer pomaže u razgradnji proteina" – napominje Mills..

 

Kosti u supi

 

Kosti i hrskavice životinja poput pileta ili krave su zlatni rudnik proteina i prirodnog kolagena. Stoga ih treba dodati u supu.

 

Maja Mask ima 72, a izgleda kao da joj je 30: Samo jedna navika je zaslužna za njen savršen izgled! (FOTO)

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...