Nije svejedno

Cink ne deluje ako ga pijete uveče: U koje vreme treba uzimati suplemente da bi imali efekat?

Neke kombinacije vitamina i minerala mogu da uspore apsorpciju, dok druge omogućavaju da ispravno deluju u organizmu

Lepi & Zdravi 30.10.2019. - 14:37h Autor: Stil / express.hr
Foto: Shutterstock

Da bi vitamini i minerali koje uzimate kako biste ojačali imunitet i popravili zdravlje zaista i delovali, važno je uzimati ih u pravo doba dana, jer je njihova apsorpcija tada najbolja.

 

Takođe, dokazano je da neki bolje deluju na prazan želudac, dok se drugi uzimaju isključivo uz hranu, a neke kombinacije vitamina i minerala mogu da uspore apsorpciju, dok druge omogućavaju da ispravno deluju u organizmu.

 

Lekari napominju da suplemente ne treba da uzimate samoinicijativno, već uz konsultaciju sa stručnjakom i to nakon analiza koje su ukazale na njihov manjak.

 

Vitamini koji se uzimaju ujutro

 

Vitamin B12 je najbolje uzimati na prazan želudac s vitaminom B1 i bakrom. Vitamin B12 podstiče stvaranje energije i zato ga treba uzeti ujutro na prazan želudac. Osim toga, ujutro je vreme i za uzimanje vitamina C, koji se može uzeti s vitaminima B12, E i A. Dodatak gvožđa se također uzima ujutro, ali uz hranu, da ne "padne" teško na želudac, ali je važno ne uzimati ga u kombinaciji s cinkom, vitaminom E, manganom ili kalcijumom.

 

12 namirnica koje narušavaju zdravlje ako se jedu u pogrešno vreme!

foto: Shutterstock

Popodne

 

U ovo doba vitamine treba obavezno uzimati s hranom. Preporučuje se da tada uzimate cink, najbolje u kombinaciji s vitaminima A, C i B12. Ako pijete cink, izbegavajte uzimanje gvožđa, bakra i vitamina B9. U podne treba uzimati i vitamin A, najbolje s vitaminima C i E, kao i s cinkom.

 

Večernji vitamini

 

S hranom, tokom ili poslije večere bi trebalo uzeti vitamin D, najbolje u kombinaciji s kalcijumom koji povećava njegovu apsorpciju. Osim toga, dobra je kombinacija vitamina D i ribljeg ulja.

 

Pre spavanja

 

Da biste poboljšali probavu, uzimajte probiotike oko dva sata nakon večere. Pre spavanja je idealno vreme i za uzimanje magnezijuma. Možete ga uzeti s kalcijumom i vitaminom B6.

 

Doktor kategorično tvrdi i nudi lek: Kad imate dovoljno ovog vitamina, ne možete da dobijete rak!

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...