Izmene u plaćanju računima

Promenjen sistem naplate za Infostan: Evo kome bi uskoro mogla da stigne tužba!

Zastarevanje duga postaje prošlost

Objavljeno: 04.07.2018. 16:45h
Autor:
Foto: Shutterstock

Na hiljade Beograđana koji imaju neki dug prema "Infostanu" u narednom periodu mogu da dobiju tužbe jer je promenjen sistem naplate koji onemogućava da dužnici "nadmudre sistem" i nakon godinu dana kašnjenja pribegnu zastarevanju duga, što se dešavalo.

Naime, prema novom načinu naplate, ovo javno preduzeće više ne knjiži najstariji neplaćeni račun za uplatu, kao što je radilo proteklih sedam godina, već se plaćanjem eliminiše isključivo dug za poslednji mesec, a za preostala dugovanja podnose se tužbe.

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović kaže za Kurir da će ovom izmenom biti naneta velika šteta građanima.

"To je sve naopako i nakaradno. To je glupost. Hoće da izbegnu zastarevanje jer kad potrošač uplati račun za poslednji mesec, ma i jednu paru ili jedan dinar, on na taj način prihvata dug i iz prethodnog perioda. Kada "Infostan" tuži, u svoju korist ima podatak da potrošač nije uložio nikakav prigovor, već da je prihvatio dug", kaže Papović.

Advokat Nebojša Anđelković objašnjava da će sve troškove suđenja snositi dužnik.

"Ako dođe do tužbe u zakonskom roku, nakon sudske presude, sve troškove suđenja i izvršitelja snosiće osoba koja nije platila račun", kaže Anđelković.

Za promene u naplati, "Infostan" je građane obavestio preko svog sajta.

"Počev od računa za maj 2018. godine, JKP "Infostan tehnologije" u nalozima za uplatu koji se dostavljaju uz račun objedinjene naplate navešće konkretan mesec i godinu na koji se odnosi račun. To će biti i u pozivu na broj i u svrsi uplate. Na taj način, uplate korisnika od računa za maj 2018. neće biti knjižene na najstariji neplaćeni, a neutuženi račun kao dosad, već na mesec i godinu za koju je račun ispostavljen", stoji u obaveštenju "Infostana".

Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača Efektiva kaže da građani koji imaju dugovanja treba da se raspitaju u "Infostanu" ili da to urade elektronski, preko njihovog sajta, kako bi izbegli eventualna utuženja.

Zašto njima plaćamo?

"Infostan" ima ulogu preduzeća koje samo objedinjuje račune za komunalne usluge i naplaćuje ih kao neki vid posrednika. Preko "Infostana" građani plaćaju vodu i kanalizaciju, zajedničku električnu energiju u zgradi, zakupninu stana, građevinsko zemljište, iznošenje smeća, naknadu za zaštitu voda, dimničarske usluge, održavanje i čišćenje zgrade, gradsku taksu za ekološku zaštitu, kao i razna osiguranja. Infostan ne određuje visinu iznosa niti snosi odgovornost za loš kvalitet pruženih usluga.

Nov namet građanima oko 800 dinara

Skupština grada Beograda prošle nedelje je utvrdila iznos naknade koju će stanari plaćati za usluge profesionalnog upravnika koga postavi lokalna samouprava. To važi za one stanare koje nisu sami izabrali upravnike zgrada, a kretaće se od 240 do 366 dinara mesečno, u zavisnosti od veličine objekta. Takođe, regulisana je i visina izdvajanja za tekuće i investiciono održavanje zgrada, koje će za zgradu bez lifta iznositi 360,85 dinara, a u zgradi sa liftom 469,11 dinara i naplaćivaće se uz infostan.