Kako da ne budete prevareni

Potrošačko ludilo: Oduprite se marketinškim trikovima!

Kako se odupreti od ponuda koje vam nisu potrebne i kako da razlikujete dve osnovne stvari kada se radi o kupovini?

Objavljeno: 02.12.2017. 15:09h
Autor:
Foto: Shutterstock

Rasprodaje, popusti i sniženja vrede samo ako znate kako da pametno kupujete. Pametno kupujete samo ako u vašem novčaniku posle kupovine ostane para za siguricu: da imate dovoljno novca za neplanirane gubitke. Ako posle šopinga ne ostane ništa u vašim džepovima, to je to, uspeli su da isisaju iz vas i poslednju kap. Opet ste naseli na marketinške trikove.

Ako posle šopinga vama ne ostane novca za osnovne potrepštine, onda su uspeli da vas nasamare. Izvukli su iz vas ono što su i želeli, iscrpeli su vas sa ogromnim ponudama, „povoljnostima“ i „pogodnostima“ i tu je zapelo, već negde na putu do kuće osećate se kao da ste nešto zgrešili. Osećate se krivim, iako hodate sa punim kesama, ali praznim novčanikom. Šta dalje? Kako se odupreti od ponuda koje vam nisu potrebne i kako da razlikujete dve osnovne stvari kada se radi o kupovini?

Na ove dve stvari za početak morate da obratite pažnju:

1) Ne kupuj ono što ti treba već

2) Ono bez čega ne možeš.

Kako da se oduprete od ponuda: za početak gledajte koja stvar će vam prvenstveno najviše služiti, koja stvar će najviše trajati i koja stvar je vredna tog novca koji ulažete. Ne gomilajte stvari. Nikako ne pravite duplikate i nikada ne kupujte tek tako, samo zato što je nešto na sniženju. Milion puta sam čula rečenicu: „Kupio sam ovu majicu za male pare, još pre nekoliko godina i još je nisam ni obukao. Verovatno je neću ni nositi jer sam kupio samo zato što je bila na sniženju. Mislio sam da će mi trebatiE, tu je caka.

U kupovinu treba da idete odlučni. Stvar je takva i takva. Kraj. Nema kolebanja, nema dvoumljenja, nema vaganja. Vi znate po šta idete i to tražite, čak i kada su sniženja u toku. Tako ćete izbeći da kupite ono što vam ne treba.

Zaboravite rečenicu „možda će mi trebati“.

Trgovačke zamke: Sprečite neplaniranu kupovinu!

foto: Shutterstock

Velike kompanije sada još češće izbacuju nove kolekcije. „Nove kolekcije“ su takođe jedan običan markentiški trik kojima se kupci obmanjuju i na taj način uveravaju da moraju da nose stvari koje su tek izašle iz proizvodnje. Sve te nove kolekcije kroz pola godine postaju stare kolekcije i „gube vrednost“.

Žene su prodavcima najlakša meta jer je nas lako namamiti na kupovinu i ubediti nas da nam „nešto treba“. Zbog toga milioni žena bacaju već posle pola godine svu nagomilanu bespotrebnu šminku i kozmetičke proizvode koje su kupile, jer su tada bile u modi. Tada je bilo „u modi“ i dopalo im se na prvi pogled. A na drugi, treći pogled je već dosadilo i sada hoćemo opet nešto novo.

Jedan mali trik: kako da se oduprete gomilanju šminke, je taj da svaki put odete u parfimeriju i stavite na sebe sve što možete da isprobate od šminke. Izadjite i sačekajte neko vreme da vam euforija splasne. Kada već odmaknete daleko od drogerije, shvatićete da je to samo trenutno ludilo koje vas je obuzelo zbog efekta blještavih reklama i spuštenih cena. A vi već imate sve to na sebi jer ste se našminkale u parfimeriji. I ludilo prestaje, shvatile ste da vam je od svih tih proizvoda potreban jedan ili dva… možda čak ni jedan.

Kako da se oduprete od nepotrebnog gomilanja garderobe je taj da odete u butik i isprobate minimum 20 različitih kombinacija. Provedite jedan ceo dan u šoping centru… Presvlačite se, svlačite i probajte dvadeset puta izabrane stvari i pogodite šta? Dosadiće vam i smučiće vam se bar 10 komada garderobe u startu. Imaćete utisak kao da ste to već imali nekoliko godina i želećete da pobegnete od tog komada garderobe! A za to vreme ćete shvatiti i bez kojeg komada garderobe stvarno ne možete i šta će vam zaista vršiti posao i najduže trajati nakon kupovine.