Raste popularnost

Na Fejsbuku provodimo čak 14 odsto svog vremena

Istraživanje je pokazalo da je najpopularnija destinacija na internetu Fejsbuk na koga su ljudi pre samo pet godina trošili svega 2,2 odsto vremena

Objavljeno: 02.11.2013. 15:15h 14:46h
Autor:
Foto: Shutterstock

Najpopularnija destinacija na internetu je Fejsbuk (Facebook), gde ljudi troše 14 odsto svog vremena, dok je drugi po popularnosti You Tube na kome provode 6,2 odsto vremena.

Do tih podataka došla je banka Sitigrup koja je rešila da razjasni čime za bave ljudi kada idu na globalnu mrežu, preneo je ruski sajt Finmarket.ru. Pre pet godina korisnici interneta u svetu trošili su na Fejsbuku ukupno 2,2 odsto vremena koje su provodili "onlajn". To je bio tek sedmi po popularnosti sajt u svetu. Facebook je sada, sa 14 odsto vremena koje ljudi provode na njemu, više nego dvostruko posećeniji od najbližeg konkurenta You Tube-a.

Facebook je lider po popularnosti i među korisnicima mobilnih uređaja. Na tom sajtu ili aplikacijama korisnici provode više od 20 odsto od ukupnog vremena na mreži. Za pet godina desetina najpopularnijih sajtova radikalno je promenjena. Najpopularniji sajtovi postale su socijalne mreže i različiti servisi, pokazalo je istraživanje. To se u prvom redu odnosi na Facebook, You Tube i Google. Udeo Google-a je 2008. godine bio 3,4 odsto, a sada je 5,4 procenta. Popularnost You Tube-a je porasla sa 3,1 odsto 2008. godine na 6,2 odsto danas.Među deset najpopularniji sajtova ušle su i ruske društvene mreže Mail.ru, sa nevelikim udelom od 1,3 odsto, kao i VK.com, sa 1,1 odsto. Ruskih sajtova 2008. godine nije bilo, podseća Finmarket.

Takođe, u proteklih pet godina osetno je smanjena popularnost Yahoo-a sa 9,1 odsto 2008, kada je bio drugi po popularnosti, na sadašnjih 3,9 odsto.Pre pet godina najpopularniji je bio sajt Microsoft, na kome su korisnici provodili 12,6 odsto svog "onlajn" vremena. Njegov udeo je sada smanjen na 2,4 procenta. U poslednjih godinu dana popularnost društvene mreže Facebook je nastavila da raste, kako među korisnicima kompjutera, tako i kod vlasnika mobilnih uređaja. Istovremeno su među vlasnicima smartfona sve popularniji Instagram i Amazon, dok na Twitter-u i mreži You Tube provode sve manje vremena.