Predstavljanje različitosti
Njujork protiv mršavosti i nedostižne lepote
Grad je pokrenuo kampanju koja se obraća devojčicama u cilju suzbijanja poremećaja u ishrani i podizanja samopouzdanja koje je posledica diktatu nerealnih očekivanja u izgledu žene
Izvor: Milica Jarić
Njujork je pokrenuo kampanju kojom želi da pomogne devojčicama da se suprotstave diktatu obavezne mršavosti i nedostižne lepote.
Ciljani uzrast kampanje su devojčice stare između 7 i 10 godina, ističući da su one bombardovane reklamama i sve su ranije zabrinute za svoj spoljašnji izgled.
Više od 80 odsto malih Amerikanki uzrasta od 10 godina boje se da su gojazne, a među nešto starijima, njih između 40 i 70 odsto ne voli neke delove svog tela.
Samopouzdanje im je na najnižem nivou između 12. i 15. godine, te se od ove sednice poruka koja se može čitati na autobusima, u podzemnoj železnici, na telefonskim kabinama glasi "Ja sam devojčica, lepa sam kakva jesam".
Fotografije prikazuju 15 nasmešenih devojčica koje predstavljaju njujoršku raznolikost - one igraju košarku, šah, jedna drži knjigu, neke trče...
Takođe, neke od njih imaju višak kilograma, neke aparatić za zube, jedna devojčica je u invalidskim kolicima. Ono što govore je različito je, ali je naglasak stavljen na njihove kvalitete. Jedna je duhovita i zabavna, druga ekstrovertirana kreativna sanjalica, jedna je znatiželjna i inteligentna.
"Njujork je jedan od gradova s najvećom raznolikošću, grad je pun jakih žena koje uspevaju na svim područjima", kazao je gradonačelnik Majkl Blumberg povodom pokretanja kampanje.
"S druge strane, sve mlađe devojčice se bore sa slikom o samoj sebi, što ima ozbiljne posledice na javno zdravlje - javljaju se poremećaji u ishrani, prekomerno opijanje, gojaznost i prerani polni odnosi", dodao je gradonačelnik.
Iako 63 odsto devojčica zna da slike slavnih žena koje se predstavljaju javnosti nisu realne, ali ipak u velikom postotku (60 odsto) upoređuju svoja tela s telima manekenki, a njih 48 odsto žele da budu mršave kao one.