Килијан Мерфи, 5. септембар 2025.

Ако је пре десет година идеал био „урадити све“ – изградити успешну каријеру, путовати светом, основати срећну породицу, а све то уз континуирани лични развој и остати друштвено активан – данас се мода мења. Појављује се вредност полаког кретања стварима.

Све више бирамо „спори успех“ уместо тренутне славе, праву интимност уместо онлајн лајкова и усамљеност не као изолацију, већ као начин опоравка.

Ова промена се већ огледа у култури и пословању. Медији све више промовишу теме одрживости, дигиталне детоксикације и свесне потрошње. Глобални брендови преиспитују своје маркетиншке кампање: док су се раније ослањали на страх од пропуштања ( „баш данас“, „последња шанса“ ), сада уче да комуницирају смиреност, равнотежу и лични ритам. Спора мода, свесни туризам, минимализам – све су то манифестације новог културног језика РОМО дијете ( прочитајте такође: „Спора путовања и дијета плавих зона: 10 трендова животног стила за којима су сви луди“ ).

РОМО враћа контролу над пажњом људима. Почињемо да ценимо не оно што је најгласније, већ оно што нам је заиста близу. И то је права зрелост ере: способност да доносимо одлуке не из страха, већ из унутрашњег мира и свести.