Ovih 6 pravila se pridržavamo od prvog dana braka: Zato smo i posle 23 godine zajedničnog života najsrećniji par

Poslušajte savete Brajana Pejdža i imaćete, porvereno, ispunjen i srećan brak!
Foto: Aissaoui Nacer / SplashNews.com / Splash / Profimedia


Brajan Pejdž prošao je lični put od supruga koji puno zarađuje i malo je kod kuće, do glavnog organizatora domaćinstva u braku sa troje dece i suprugom koja ima zahtevnu i uspešnu karijeru. Naime, osnivač kompanije Modern Husbands, koja pomaže parovima da zajedno upravljaju finansijama i kućnim obavezama, u kolumni za "MakeIt" napisao je kako je posle 23 godina braka shvatio da su mu ovih šest stvari spasili bračni život.

Prenosimo vam njegovu kolumnu u celosti:

1. Podržavamo karijeru jedno drugom i pomažemo supružniku da ostvari ciljeve

Tokom braka smenjivali smo se u ulogama „baštovana“ i „ruže“.

Baštovan stvara povoljne uslove kod kuće kako bi ruža mogla da cveta u svojoj karijeri. To je onaj koji preuzima brigu o neočekivanim problemima, na primer, odlazak kod lekara ili hitne obaveze s decom.

Svesno deljenje podržavajućih uloga u ostvarivanju karijernih snova sprečava tiho gomilanje nezadovoljstva kada jedan partner stalno pravi male, neplanirane žrtve zarad karijere i doma.

Foto: Profimedia

2. Zadatke ne delimo prema polu, već prema veštinama

Današnji muškarci dobijaju pomešane signale: treba da budu glavni izvor prihoda, ali i da obavljaju polovinu kućnih poslova (bez očekivanja pohvale). Ta zbrka često dovodi do neravnoteže kod kuće.

U našem domaćinstvu obaveze delimo na osnovu veština, interesovanja i ciljeva, ne prema polu. Ja upravljam finansijama jer je to moje profesionalno područje. Takođe kuvam jer u tome uživam.

Najvažnije je stvoriti sistem koji odražava ciljeve vaše porodice, a ne zastarele uloge.

3. Uspostavljamo sisteme i okruženje koje olakšava uspeh

Uspeh u vezi ne bi trebalo da zavisi od neprestanog napora. Postavite sisteme koji dobre odluke čine podrazumevanim izborom.

Primeri: postavite zajedničke ciljeve štednje i automatizujte prebacivanje novca na štedni račun u drugoj banci; izbrišite aplikacije za kupovinu sa telefona; isključite automatsko popunjavanje na društvenim mrežama kako biste smanjili impulsivne kupovine.

Često preporučujem sistem Fair Play za organizaciju kućnih poslova, koji jasno definiše uloge, pravi ravnotežu u mentalnom opterećenju i sprečava nesporazume.

Sistem se sastoji iz tri ključna koraka:

  • Osmišljavanje – uočavanje potrebe ili ideje za zadatak u domaćinstvu ili porodici.
  • Planiranje – određivanje koraka, resursa i vremena potrebnih za izvršenje zadatka.
  • Izvršenje – preuzimanje odgovornosti i sprovođenje zadatka od početka do kraja.
Foto: PacificCoastNews.com / Pacific coast news / Profimedia

4. Uvek pričamo o proteklom danu bez telefona

Naši sistemi za finansije i kućne poslove služe tome da imamo više vremena jedno za drugo – da razgovaramo o svakodnevnim stvarima. Kada pričamo o svom danu, odlažemo telefone i držimo se pravila da ne razgovaramo o poslovima u kući.

Na večernjim šetnjama posle večere koristimo metodu „ruža, trn i pupoljak“: svako podeli najlepši deo dana (ruža), problem ili frustraciju (trn) i ono što je učinio za budućnost (pupoljak).

5. Imamo redovne "porodične sastanke"

Baš kao i nedeljni poslovni sastanci, redovni dogovori sa partnerom mogu promeniti sve.

Izaberite mirno vreme, kada su emocije smirene, a koncentracija dobra. Prošetajte zajedno, popijte kafu ili sedite 15 minuta da uskladite rasporede, finansijske ciljeve i obaveze.

Ako želite da odete korak dalje, organizujte godišnje mini-odmore da analizirate proteklu godinu, postavite nove ciljeve i obnovite timski duh.

6. Uvek se držimo svojih obećanja

Za zajedničko upravljanje novcem i kućom potrebna je uzajamna vera. Primer je dogovoreni limit potrošnje koji se ne poštuje ili preuzimanje recepta iz apoteke koje se zaboravi. Neispunjavanje dogovora može imati stvarne posledice.

Stalno kršenje obećanja povezanih sa budžetom ili kućnim poslovima može dovesti do nezadovoljstva, pa čak i prezira.