Sedeli pored mrtve žene prekrivene ćebetom satima dok nisu sleteli: Ovo je jeziva procedura kada putnik umre u avionu

Ovako izgledaju porotokoli u avionu u slučaju da dođe do smrti putnika.

Objavljeno: 04.03.2025. 09:24h
Foto: Printskrin@New York Post/YouTube

Stjuardese moraju biti spremne na neočekivane situacije i pripremljene za sve moguće scenarije tokom leta – uključujući i smrt putnika.

Ali koji je protokol ako neko urme na visini od 12.000 metara?

Članovi kabinskog osoblja otkrili su koje korake su obučeni da preduzmu u slučaju da se dogodi nezamislivo, piše "Dejli mejl".

Bivši stjuard Džej Robert rekao je da je suočavanje sa smrću tokom leta "veoma stresno" i može biti "traumatično" za sve prisutne.

foto: Shutterstock

Za "Hafpost" je izjavio: "Smrt na visini od 10.500 metara jedna je od situacija koje se stjuardese najviše plaše, često zato što dolazi kao posledica medicinske hitnosti, koja je već sama po sebi veoma stresna za upravljanje."

"Kada dođe do smrtnog slučaja, to može biti veoma traumatično iskustvo za sve u avionu, naročito ako je preminuli putnik bio mlad" rekao je bivši stjuard.

Jedan par iz Australije, ispričao je kako su bili primorani da satima sede pored mrtve žene nakon što je preminula tokom njihovog dugog leta.

Prema rečima Roberta, šanse da se stjuardesa susretne sa smrtnim slučajem u avionu povećavaju se ako radi na većim avionima na dugim relacijama. Razlog za to je veći broj putnika, manje prilika za prinudna sletanja i dugotrajno sedenje, što može dovesti do ozbiljnih zdravstvenih problema.

foto: Shutterstock

Mere bezbednosti postavljene su kako bi se pokušao ograničiti broj smrtnih slučajeva tokom leta.

Avio-kompanije obično razvijaju svoje medicinske hitne procedure u skladu s međunarodnim propisima o avijaciji, ali ih mogu prilagoditi sopstvenim potrebama.

Iako se tačan protokol razlikuje od avio-kompanije do avio-kompanije, stjuardese su obično obučene da pruže prvu pomoć, obaveste pilote i dobiju savet od medicinskih stručnjaka.

Kapetan zatim, u dogovoru s operativnim centrom avio-kompanije, odlučuje da li će let nastaviti do planirane destinacije ili preusmeriti avion na drugi aerodrom.

Svo kabinsko osoblje je obučeno za pružanje veštačkog disanja (CPR), a u avionima se nalaze defibrilatori za upotrebu u slučaju da putnik prestane da diše. Nažalost, nije moguće sprečiti sve smrti tokom leta.

foto: Shutterstock

Bivša stjuardesa Šin Mari objasnila je na "Tiktoku" šta se dešava kada neko umre na velikoj visini.

"Ako neko doživi srčani udar i umre, a mi ne možemo ništa da učinimo niti da započnemo reanimaciju, telo ostaje tamo gde jeste dok ne sletimo na krajnju destinaciju", rekla je.

Mari je dodala da se, kada je moguće, preminuli premesti na neka slobodna sedišta i prekrije ćebetom.

Ostali putnici ne bi bili obavešteni, a nakon sletanja, prvo bi napustili avion pre nego što bi medicinski tim ušao unutra.

Takođe je objasnila šta se dešava ako avion ne može da sleti duži vremenski period.

"Ako putnik umre, moramo da sačuvamo telo, nećemo ga ostaviti tu. Letim na dugim relacijama, tako da oprema koja nam je dostupna možda nije prisutna na svakom avionu ili u svakoj avio-kompaniji", rekla je Mari.

foto: Shutterstock

"Često prelećemo Atlantski okean bez mogućnosti sletanja nekoliko sati, tako da telo moramo da skladištimo do kraja leta", rekla je.

"Imamo vreću za telo u našem medicinskom kompletu, i ako je moguće, umotaćemo telo unutra, ali ćemo uvek ostaviti glavu otkrivenom, jer samo dežurni lekar može potpuno zatvoriti vreću (što znači da čak ni putnik koji je doktor to ne može učiniti)."

Dr Paulo Alveš, globalni medicinski direktor za avijaciono zdravlje u kompaniji "Meder", dodao je da postoje najbolji načini za postupanje s telom preminulog putnika uz poštovanje i osetljivost prema njegovim saputnicima.

Kazao je da to uključuje prekrivanje tela ćebetom i, ako je moguće, njegovo premeštanje dalje od ostalih putnika.

Međutim, ako to nije izvodljivo, preminuli putnik će ostati na svom mestu, sa sigurnosnim pojasom pričvršćenim kako bi se sprečilo pomeranje tela tokom leta.

Ovo dolazi nakon što je 24. februara jedan par opisao kako su morali da sede pored mrtve žene satima nakon što je preminula na njihovom dugom letu.

Mičel Ring i Dženifer Kolin bili su na letu Qatar Airways-a iz Melburna za Veneciju kada je žena iznenada kolabirala u prolazu nakon što je izašla iz toaleta.

Uprkos naporima kabinskog osoblja, nije mogla biti oživljena.

"Nažalost, žena nije mogla biti spasena, što je bilo prilično potresno gledati,"; rekao je Ring za emisiju "A Current Affair."

"Pokušali su da je pomere, doneli su ovu stolicu… stavili su je u nju i pokušali da je prevezu prema biznis klasi."

"Ali bila je krupna žena, i nisu mogli da je provuku kroz prolaz."

Članovi posade su primetili da su sa obe strane para bila slobodna sedišta i zamolili su ih da se pomere kako bi napravili prostor za telo.

Preminula žena je postavljena pored Ringa i prekrivena ćebetom tokom preostalih četiri sata leta do Dohe.

Za Kolin, koja se ionako plaši letenja, ovo iskustvo bilo je traumatično.

"Kada mi je muž rekao "pomeri se, pomeri se", bila sam prilično šokirana i pitala sam ga: "Da li stvarno planiraju da je stave pored mene?" rekla je.

Srećom, jedna žena sa slobodnim mestom u drugom redu ponudila je Kolin da sedne kod nje, nakon što, kako tvrde, kabinsko osoblje nije ponudilo da ih premesti dalje od tela.

Čuveni pilot u penziji Stevan Ignjatović govorio je o njegovim iskustvima sa avionskim nesrećama