holivudska diva
POLICIJA JU JE SPASAVALA OD NAJEZDE MUŠKARACA: Bila je poznata po burnom ljubavnom životu, a sina je OPTUŽILA ZA KRAĐU
Životna priča najveće filmske dive u Italiji Đine Lolobriđide ostavlja bez daha, isprepletana je neverovatnim uspmesima, ali i ogromnim izdajamama.
Autor:
Legendarna italijanska glumica, fotoreporterka, vajarka i dobrotvorka Đina Lolobriđida preminula je u 95. godini, javila je italijanska agencija Ansa. Njena priča pokazuje da privlačnost i lepota i te kako mogu da zakomplikuju život - stalno je bila na meti prevaranata koji su hteli da izvuku korist od njenog imena i bogatstva stečenog u vreme najveće slave.
Rođena je kao Luiđina i druga je od četiri ćerke predratnog proizvođača nameštaja u gradiću Subjako, u rimskoj oblasti Lacio, u Italiji. Iako nisu oskudevali, ne može se reći baš ni da je porodica bila razmetljiva. Nakon ratnih prevrata, koje su glumicu zatekle u tinejdžerskom uzrastu, najraniju mladost provela je u prilično skromnim uslovima, s obzirom na to da je čitava poražena Italija bila prinuđena da štedi.
Tek što je počela sa studijama crtanja i vajarstva na čuvenoj Akademiji lepih umetnosti u Rimu, zapazio ju je lovac na talente čuvenog italijanskog filmskog studija Ćinećita, koji je tih godina bio u energičnom usponu u svetskim razmerama. Ugledavši mladu Đinu, agent je odmah shvatio da je u njenoj vedrini i neverovatnoj fizičkoj privlačnosti utkana upravo ona mediteranska energija koja je potrebna da se ponižena Italija u očima planete ponovo popne na pijedestal svetske kolevke lepote i radosti življenja.
- Odbila sam njegov poziv na audiciju, ali on je insistirao da dođem. Na razgovoru sa direktorima i producentima iz studija nisam želela da prihvatim ulogu, međutim, oni su ponovo insistirali da se predomislim. Zamolili su moju majku da me ubedi rekavši joj da ću dobiti honorar od hiljadu lira. Ja sam im na to odgovorila da je moja cena milion lira, misleći da će se nasmejati i konačno me pustiti da idem svojim putem, ali oni su pristali - prisetila se Đina svojevremeno.
Dobijala je sve, jer ništa nije tražila
Tog momenta je nastalo njenog pravilo koje je pratilo čitavog života - nije marila ni za šta, a dobijala je sve, trebalo je samo da kaže "da". Od samog početka Đina je imala ogromnu pažnju javnosti, možda baš zato što je nije tražila.
- Rano sam postala popularna i nikad nisam ništa morala da tražim. Trebalo je samo da kažem da, jer su mi uvek davali mnogo više. U jednom trenutku moj ugovor sa studiom bio je takav da mi pripadalo deset odsto od ukupne zarade filma, a imala sam pravo da odaberem ostale glumce, reditelja i scenario - pričala je glumica.
Rivalitet sa Sofijom Loren
S druge strane, to je prouzrokovalo medijski konstruisani rivalitet sa drugom tadašnjom zvezdom u usponu, takođe seks-simbolom, Sofijom Loren.
- Ceo taj sukob započeli su njeni agenti za štampu i to nije prestalo pedeset godina. Bilo je strašno dosadno, a čak i kad je promenila te ljude koji su bili zaduženi za odnose s javnošću, koje ja nikad nisam imala, to se nastavilo. Nas dve veoma se razlikujemo i drugačije smo gradile karijere. Ja sam želela da budem umetnik više nego išta drugo, da imam karijeru na visokom nivou - objasnila je jednom prilikom Lolobriđida svoju doslednost.
Njen pogled na ljubav je bio umnogome neobičan
Đina se 1949. godine udala za slovenačkog lekara Milka Škofiča, s kojim je 1957. godine dobila sina Andreu Milka Škofiča Juniora. Njen suprug napustio je medicinu da bi se u potpunosti posvetio menadžerskom poslu u Đininoj karijeri. Zvanično su se razveli 1971, nakon 22 godine braka, ali njihov odnos otišao je u nepovrat mnogo ranije.
Kao najpoželjnija žena na svetu, Đina je neprekidno bila na meti udvarača i to isključivo onih najsamouverenijih. Jedan od njenih najvećih obožavalaca bio je legendarni Hauard Hjuz, milijarder, biznismen, pionir američkog vazduhoplovstva, pronalazač, filmski producent i reditelj koji je smelo producirao i režirao mnoga ostvarenja već od tridesetih godina prošlog veka.
Njegova opsednutost Đinom počela je kad je 1950. godine u štampi video njene fotografije u bikiniju, čiji je autor bio Milko. U tom trenutku ona je iza sebe imala nekoliko filmova, ali još nije bila preterano poznata izvan Italije. Tada četrdesetčetvorogodišnji Hjuz odmah ju je pozvao na probno snimanje u Holivud, gde je upravljao jednim od najvećih studija tog vremena. Prihvatila je očekujući da je pozivnicu dobio i njen suprug. Očekivano, pred samo poletanje iz Rima, shvatili su da ih umesto dve, čeka jedna rezervisana karta.
- Ali, moj muž mi je verovao. Rekao je: Idi, ne želim da jednog dana kažeš kako ti nisam dopustio da napraviš karijeru - pričala je kasnije Đina.
Njen boravak u Americi potrajao je dva i po meseca, tokom kojih je svakodnevno odbijala Hjuzovo udvaranje.
- Bio je jako visok i vrlo interesantan. Imao je dve jakne i jedne pantalone koje je stalno nosio. Izgledao je veoma jeftino i zapušteno. Izbegavao je novinare, pa smo uvek jeli u ekstremno jeftinim restoranima, ponekad čak i u kolima. Tad sam loše govorila engleski, a on me je naučio da psujem.
Otkirla je i kako je odolela njegovom upornom udvaranju.
- Previše je razlika bilo između nas. Jednom sam mu rekla: Kad bi ti izgubio sve pare koje imaš, onda bih se možda i udala za tebe. Mislim da je bio iznenađen pošto sam bila verovatno jedina osoba nezainteresovana za njegov novac.
Da bi je Hauard konačno pustio, potpisala je sedmogodišnji ugovor s njegovim studiom.
- Potpisala sam da bih konačno bila sa suprugom i sinom, ali on me je i dalje progonio. Često je slao svoje advokate kod mene, oni su igrali tenis sa Milkom. Ipak, kad posmatram stvari iz sadašnje perspektive, možda je trebalo drugačije da postupim. Kasnije sam shvatila da je Hauard jako interesantan čovek, interesantniji od mog muža - priznala je Đina nakon pola veka.
Pred kraj šezdesetih, ona je ipak shvatila da je njen brak propao. Pričalo se o aferi koju je imala sa Kristijanom Bernardom, južnoafričkim hirurgom i pionirom u transplantaciji srca, a 1969. čak se verila sa Džordžom Kaufmanom, prebogatim naslednikom imperije nekretnina. Baš kao i sve drugo, za nju je kraj ljubavi bio nešto najnormalnije oko čega ne treba praviti dramu.
- Ljudi su mislili da nas dvoje imamo divan brak, a ja nisam želela da objašnjavam kako zaista stoje stvari. Kuća je velika, on je poslednjih godina živeo tu, ali zapravo smo vodili odvojene živote. Kad je razvod legalizovan u Italiji, bila sam među prvim ženama koje su se odlučile na takav korak - otkrila je svojevremeno Đina.
To što je postala slobodna žena, učinilo je njene udvarače još upornijim. Iako je u to vreme bio u braku sa Grejs Keli, princ Ranije III proganjao ju je godinama.
- Nabacivao mi se čak i pred svojom suprugom, u njihovoj kući, i bilo je krajnje neprijatno. Naravno, rekla sam mu da to ne dolazi u obzir. Bože, pa mogao je da to bar malo suptilnije radi, a ne na njene oči. Dvadeset godina besneo je zbog toga što sam ga odbila, ali kad je Grejs poginula, zaboravio je na sve što je bilo i ponovo smo postali prijatelji.
Osamdesetih godina prošlog veka Đinina filmska slava počela je da bledi. Ipak, nastavila je da živi ne usporavajući tempo i prvo je sebe pronašla kao novinarku i fotografa. Slikala je Pola Njumena, Salvadora Dalija, Henrija Kisindžera, Odri Hepbern, Elu Ficdžerald i mnoge druge najuticajnije ljude na svetu, a sa Fidelom Kastrom čak je uspela da napravi ekskluzivni intervju.
Potom se oprobala kao političarka kad se kandidovala za mesto u Evropskom parlamentu, a onda je zatvorila krug i vratila se korenima. Ponovo je postala vajarka, baš kao da se pre mnogo godina u Rimu nije pojavio onaj lovac na talente.
Za sebe je govorila da je usamljenica posvećena svojoj umetnosti i tvrdila je da nikad nije pravila kompromise, već je uvek ostajala nezavisna i svoja.
- Moja snaga ogleda se u mom slobodnom duhu, a nesputana mašta daje mi vitalnost – kaže ova svestrana umetnica.
Njeno današnje bogatstvo procenjeno na približno pedeset miliona dolara.
Međutim, njen odlazak sa velikog platna i povlačenje u umetnost, nisu doveli u red i njen intimni život, čak i u poznim godinama se nalazila u centru skandala.
Romansa sa znatno mlađim
Počeka je navodno 1984 godine sa markantnim Špance na jednom prijemu u Monaku, gde je Đina takođe posedovala rezidenciju i vilu. Tamo je upoznala šarmantnog i visokog Havijera Rigau i Rafolsa.
- Tada sam imao 23, a ona 57 godina, što je po meni idealna razlika između muškarca i žene. Đina je moj život. Zaljubljen sam u nju svih ovih godina - rekao je Havijer.
Par je uoktobru 2006. godine istupio u javnost i najavio skoro venčanje.
- Između Havijera i mene u početku je bila samo strast, ne i ljubav. To je došlo kasnije, a ja sam uvek bila slaba na mlađe muškarce - objasnila je ona.
Dva meseca kasnije venčanje je otkazano, a glumica je krivicu za to pripisala velikom pritisku medija.
- Havijer je očajan, a otkad smo najavili venčanje, muče ga laži i izmišljotine. Ne može to više da podnese - rekla je legendarna heroina.
S druge strane, on je izjavio da će, uprkos svemu, uvek voleti svoju bivšu verenicu.
Laži isplivale na videlo
Međutim, vrlo brzo ispostavilo se da ova romansa, u stvari, to uopšte nije ni bila. Đina je otkrila da su se upoznali dve, a ne 22 godine pre veridbe. Sreli su se 2004, a 2006. izašli su u javnost i najavili venčanje, ali dve decenije, prema Havijerovom mišljenju, davale su na ozbiljnosti veze, a Lolobriđida se s tim složila, piše Glossy.
Ali, nije lako ući u trag istini. Postoje njihove zajedničke fotografije iz 2000. godine i to nije kraj jer stvari postaju još čudnije. Havijer je 2010. godine sklopio brak sa Đinom, odnosno osobom koja ju je predstavljala pred matičarom, a ona o tome nije imala pojma. On je tvrdio da je glumica sama potpisala sva potrebna dokumenta i pristala na brak, a ona da je on iskoristio njeno nepoznavanje španskog kako bi joj poturio da potpiše nešto što uopšte nije razumela, koristeći punomoć koju mu je ranije odobrila zbog nekih zakonskih procedura.
Lolobriđida je 2013. popunila prijavu u policiji i podigla tužbe u Italiji i Španiji, osporavajući venčanje u Barseloni, kom je prisustvovalo osam svedoka koje je doveo Havijer. Ona je ceo čin nazvala vulgarnom prevarom, dok je on zapretio kontratužbom, dajući za medije srceparajuću izjavu.
- Ako moram da tužim svoju suprugu, učiniću to. Ne mogu da ćutim jer je jedino što imam moje ime, a ono se trenutno povlači po blatu. Venčani smo iako ona sada ne želi da bude tako. Srce mi se cepa kad čujem da ona tako govori o meni - samo što se nije rasplakao Havijer.
Uz brojna neprijatna, pa čak i neukusna svedočenja, proces se na jedvite jade ipak završio u Lolobriđidinu korist.
Suđenje sa sinom
Đina Lolobriđida unajmila je advokata specijalizovanog za raskrinkavanje mafije kako bi se na sudu obračunala sa rođenim sinom i povratila kontrolu nad svojim bogatsvom od 35 miliona funti. Bila je angažovala uticajnog advokata Antonija Ingroju kako bi joj pomogao u pravnoj borbi protiv njenog sina Milka Škofiča.
Međtutim, Škofič je optužio asistenta svoje majke Andrea Pjacolu (35) da ju je prevario, te je na sudu dobio presudu, a glumici je vraćeno pravo na njen novac.
Đinina veza sa Pjacolom datirala je najmanje jednu deceniju, kada je on u svojoj 24. godini postao njen vozač. Kasnije je unapređen u njenog pomoćnika, pa u njenog menadžera, pre nego što se preselio sa svojom partnerkom kod glumice. Godinama su kružile spekulacije o tome koliko je par postao blizak, a Pjacola se često pojavljivao sa Đinom u javnosti, uvek je državši za ruku.
Polomljeni zub i najveća odšteta
Đina Lolobriđida je na mnogim poljima bila pionir, ali manje je poznato da je prva koja je restoranu u kom je jela naplatila astronomsku odštetu. Kad je otišla na ručak u "Trader Vic’s" sa svojim stomatologom, glumica je polomila zub jedući škampe, a četiri godine kasnije sud je doneo odluku da joj Trgovac Vik isplati 90.000 dolara.