SAZNAJTE SVE O BLOKČEJNU, KROPTOVALUTAMA I METAUNIVERZUMU: Jer budućnost se dešava sada i ovde
Digitalizacija nam je omogućila sasvim nove načine poslovanja koje niko od nas ne sme da zanemari, ukoliko želi da ide u korak sa razvojem. Stoga ćemo vas kroz ovaj tekst upoznati sa pojmovima kao što su kriptovalute, blokčejn, NFT-u, Metaverzumu i sličnim konceptima koji kreiraju novu realnost na globalnom i lokalnom nivou
Autor:
Projekat “Lančana reakcija” sprovodi se u okviru Programa promocije i popularizacije inovacija i inovacionog preduzetništva za 2022. godinu, koji je pokrenula Vlada Republike Srbije. Cilj ovog projekta je predstavljanje novih načina poslovanja.
Šta je blokčejn?
Blokčejn je baza podataka koja se ne nalazi na jednom mestu, već je čine manje baze (blokovi) koje su međusobno digitalno povezani, a koji sadrže informacije o digitalnim transakcijama bilo koje vrste: od vlasničkih listova, preko podataka iz knjige rođenih, do ugovora kojima se regulišu autorska prava.
Aleksandar Matanović, direkto i suosnivač kriptomenjačnice u prvoj epizodi na sajtu Lančanareakcija.rs upoznava nas sa pojmom kroptovalute i kako možemo da ih koristimo:
"Kad smo bili pod sankcijama, platiti nešto iz Srbije bilo je jako teško i onda početkom ovog veka kad sam otkrio tadašnje kriptovalute to je za mene bilo otkrovenje jer sam shvatio da me niko ne pita iz koje sam zemlje, te sam sa svojim novcem mogao slobodno raspolagati šaljući transakcije bez ograničenja, a kriptovalute kao takve su ceo taj proces podigle na viši nivo."
Petar Jovanović direktor RBA banke, priča o tome šta su kriptovalute:
"Ja kroptovalute posmatram kroz dve stvari – jedna stvar je tehnologija na kojoj one počivaju - a to je blokčejn. Pored blokčejna, prva asocijacija je bitkojin jer sve ostalo je iza i manje poznato. Imamo eter koji je sledeći. Kriptovaluta i blokčejn je nešto što je nastalo od strane anonimnog čoveka 2008. godine i tu je predstavljen set ideja i procedura kako možemo da definišemo transfer novca, da on bude brz, efikasan i transparetan.
Jedan od oblika kriptovaluta je taj ako posedujete kriptovalutu vi ste deo tog sistema gde možete da šaljete neku vrednost, digitalnu imovinu, a i vlasnik ste digitalne imovine."
Ivan Bjelajac smatra da je jedan od najvećih problema interneta kakvog poznajemo - bezbednost. Kako broj napada na računarske mreže raste iz godine u godinu, pribegavamo blokčejnu da taj problem rešimo, pa tako nailazimo na otvoreni softver (open source), njegove vrline i mane, a i potencijalnu monetizaciju.
Međutim, u ovom videu možete da vidite i koje su negativne strane blokčejna, te kako je osnovna ideja blokčejna to da pojedinac treba biti vlasnik svog identiteta i podataka na internetu.
Šta je Metaverzum i kako će promeniti naš univerzum?
Metaverzum nam približava sve ono što nam fizički nije dostupno a u okviru jedne platforme. Zoran Tadić kaže da ukoliko želimo da iskusimo stvari na način na koji to do sada nije bilo moguće, na primer da odemo na Bahame ili testiramo parfem pre nego što ga kupimo - sve iz udobnosti svog doma, to možemo da uradimo pomoću Metaverzuma. Kako to sve izgleda danas, a kako će izgledati u budućnosti, otkrivamo i diskutujemo u ovoj epizodi.
Jan Kobler, partner South Central Ventures-a i predstavnik tradicionalnog načina investiranja, priča o tome kako prepoznati kvalitetan startap i kako znati u koji da uložitimo. Kakva je situacija u Srbiji, a kakva u regionu? A kakve sve ovo veze ima sa kriptom i blokčejnom?
Šta je to NFT?
Dušan Zicu i Vasilije Milnovića kažu da je to proizvod kao i svaki drugi. Ima svoju publiku, može ponuditi određena rešenja, ili čak služiti kao kolekcionarski primerak. Kao primer za to možemo dati određene Marvelove stripove koji, kao kolekcionarski primerci, nisu dostupni široj javnosti u fizičkoj formi ALI se mogu naći u NFT formatu.
Web3 zauzima sve bitniju poziciju u modnoj industriji i tera modne brendove da se okreću digitalnom poslovanju, dok generacija Z diktira šta ćemo da konzumiramo i na koji način. Zašto je to tako? Jer pripadnici ove generacije najveći deo svog vremena provode u Metaverzumu, ili nekoj vrsti virtuelne realnosti.
Bilo da su u pitanju društvene mreže ili igrice, svi žele da se istaknu i izgrade svoj virtuelni identitet.
Aleksandra Marić govori o tome kako izgleda modni svet u Metaverzumu. Takođe govori o tome šta brendovi treba da urade u Metaversu i kako da iskoriste sve opcije koje im ovaj vid virtuelne realnosti nudi da bi i oni ponovo izgradili svoj identitet.
Bavimo se tehnologijom koja nam dovoljava da sami budemo dizajneri i kreatori svog virtuelnog identiteta, kao i o tome kako Metaverzum pomaže smanjenju zagađenja u svetu. I zašto generacija Z ima toliku platežnu moć?
Ukoliko želite da idete u korak sa vremenom i snađete se u budućnosti, obavezno pratite sve novine koje se dešavaju na lančanojreakciji.rs – ovaj projekat je prodžan od Vlade Srbije a sve novine možete da pratite i na Jutjub kanalu Lančana reakcija.