OD OVE ŽENE STREPE SVI SVETSKI DIZAJNERI: Kata ima bistar um, oštar jezik i oko kojem ništa ne može da promakne
Keti (Kata) Horin je američka modna kritičarka i novinarka koja muku zadaje svetskim dizajnerima, jer ono što ona napiše je surova istina od koje nikad ne odstupa
Autor:
Keti Horn ima 66 godina i karijeru koju je izgradila vodeći se samo jednim pravilom - ona piše i govori samo istinu. Kata nije zaslepljena novcem, nju nimalo ne impresioniraju svetske zvezde, ona nema dlake na jeziku, ne zanimaju je reklame i oglašivači - ona samo želi da publici prenese čistu istinu.
"Ja sam modni autsajder, nisam zaslepljena prijateljstvima, novcem i ugledom. Smatram da mi posao nije povlađivanje dizajnerima o kojima pišem, već otvoreno iznošenje mišljenja zasnovanog na iskustvu i nezavisnom rasuđivanju o kvalitetu njihovih kolekcija", rekla je Kata koju možemo videti na modnim revijama kako sedi uvek u prvom redu pomno prateći manekenke i vredno beležeći u svesku svaki mogući detalj sa događaja, prenosi Gloria.
Njene kritike su britke i duhovite, ali pre svega tačne, pa reakcije dizajnera na ono što ona napiše zvuče kao posledica povređenog ega. A uvređenih je tokom njene 35-godišnje karijere bilo mnogo.
Na primer Hedi Slimane, kreativni direktor kuće Saint Laurent, koji joj je 2012. zabranio da ikad više prisustvuje njegovoj reviji. Naljutile su ga njene reči da se "od početka karijere nije mrdnuo dalje od uskih odela", no to nju nije sprečilo da i dalje, na osnovu fotografija modela, komentariše njegove revije. Zabranu dolaska na revije je 2008. dobila i od italijanskog dizajnera Džordža Armanija za čiju je kolekciju rekla da u njoj nema ničeg lošeg, ali ni inspirativnog.
Četiri godine kasnije je "stala na žulj" Oskaru de la Renti za kojeg je rekla da je "hot dog američke mode", aludirajući da neguje tipično američki, ali ujedno i predvidljiv stil - on joj je uvređen odgovorio da je ona "ustajali hamburger star tri dana".
Kad je 2010. dobila pozivnicu za reviju Tomija Hilfigera povodom 25 godina njegove karijere, napisala je da ta ulaznica za reviju u obliku narukvice od plastičnog cveća zapakovane u kutiju od prozirne plastike savršeno simpolizuje njegovu veštački stvorenu slavu, a za Aleksandra Vanga misli da jednostavno nije veliki dizajner.
Oštra je bila i u kritici najnovijih revija za sezonu proleće/leto 2023. Najviše ju je razočarala kolekcija Toma Forda: u svom je kritičkom osvrtu napisala da je njegova revija, umesto s praskom, završila sa cviljenjem. Ali smatra da su njene kritike u službi poboljšanja kolekcija i mode.
"Imam standarde. Želim da ljudi koji su dobri budu odlični. Znam da ponekad mogu biti oštra prema ljudima, čak i previše, posebno prema onima najkreativnijim. Ali nećemo ništa postići ako ne budemo iskreni. Ne kritikujem zato da bih vređala, već stoga što želim od ljudi izvući najbolje", rekla je Kata kojoj je uzor u novinarskom poslu njen otac, novinar časopisa The Columbus Citizen Journal u Ohiju, koji je, između ostalog, pratio i zakonska smaknuća.
Pod njegovim je utjecajem završila studije novinarstva na prestižnom univerzitetu u Evanstonu, nakon čega je kao tridesetogodišnja samohrana majka sina Džejkoba počela raditi u Detroit Njuzu, a potom u Vašington Postu, u kojem je pratila raznolike teme. Posao modnog kritičara dobila je 1998. u Tajmsu, a sarađivala je i s časopisima Harper‘s Bazaar, Veneti Fer i International Herald Tribune. Od 1999. do 2014. radila je kao modna kritičarka u Njujork Tajmsa, uređujući rubriku "Na modnoj pisti", da bi 2015. postala glavna kritičarka u časopisu The Cut.
A u svojim se komentarima dotakla je i brojne poznate ličnosti. Negativno je komentarisala Madonu, Lejdi Gagu i Britni Spirs, a najviše kontroverze je izazvao njen komentar o kreaciji glumice Kristine Hendriks, zvezde serije "Momci s Madisona", koju je obukla za dodelu Zlatnog globusa. Reč je o haljini s volanima dizajnera Kristijana Siriana, za koju je napisala da takav model ne pristaje tako krupnoj ženi.
U članku objavljenom 2007. osvrnula se i na "nedodirljivu" Anu Vintur, dugogodišnju urednicu američkog Voga. Njoj je zamerila što je srozala taj časopis omogućivši svima koji plate da se u njemu pojave. "Umesto profesionalnih kriterijuma, njen jedini kriterijum je novac", napisala je Keti.
"Ne podnosim srozavanje profesionalnih standarda na koja utiče i popularnost društvenih mreža", rekla je Kata koja smatra da je Instagram precenjen (ima svoj profil, ali je zatvoren za javnost), a Tviter namenjen arogantnim osobama. Stoga slobodno vreme radije provodi čitajući knjige, a neke je i sama napisala - reč je o delima o životu i radu legendarnog američkog modnog dizajnera Bila Blasa te bivše urednice francuskog Voga Karin Roatfeld.