Ko je dizajner

Modnim kućama je od presudnog značaja pitanje na dodeli Oskara: Šta nosite?

Sve oči su uprte u crveni tepih i dodelu Oskara, kada će se procenjivati kakve su haljine Holivudskih diva

Objavljeno: 01.03.2014. 15:43h 23:26h
Autor:
Foto: Reuters

Kada se prošle godine mlada glumica Dženifer Lorens saplela dok je išla da preuzme Oskara za najbolju žensku ulogu, njena svetlo roze haljina, kreacija francuske modne kuće Dior, iskočila je u prvi plan i privukla pažnju milionskog auditorijuma.

Reklamni "bonus" koji je ova toaleta dobila tokom prenosa jedne od najglamuroznijih svetskih svečanosti nema cenu za brendove poput Diora, jedne od najprisutnijih modnih kuća na oskarovskom crvenom tepihu.

Uspeh na ovom tepihu je za dizjanere, ali i zvezde koje nose njihove kreacije, garancija da im predstoji zlatna budućnost kakvu nijedna reklama ne može da im osigura.

Šetnja filmskih zvezda crvenim tepihom pre svečane dodele Oskara, 2. marta u Dolbi teatru u Los Anđelesu, biće "velika i besplatna prilika" za modne kreatore da dopru do najšire moguće publike, navodi Arijel Foksman, urednik modnog magazina “Instajl”, prenosi Rojters.

"To je besplatna reklama. Reklamni minuti su danas papreni, a marketinški budžeti moraju da podmire društvene medije, digitalne medije, štampane medije i televiziju", napomenuo je on, dodajući da su zato ovakvi trenuci, poput dodele Oskara, tako dragoceni.

Prema izveštaju agencije Kantar Medija, reklama u trajanju od 30 sekundi tokom prošlogodišnje dodele Oskara koštala je u proseku 1,65 miliona dolara. A prenos svečanosti je pratilo 40,3 miliona ljudi samo u Sjedinjenim Američkim Državama i nekoliko stotina miliona širom sveta. Svojim govorom zahvalnosti i spektakularnim padom na prošlogodišnjoj ceremoniji, Dženifer Lorens je zadržala kamere na sebi, i na svojoj haljini, više od 75 sekundi. Za reklamu te dužine, Dior bi morao da plati preko četiri miliona dolara. Ne računajući vreme koje je bilo posvećeno glumici i njenoj haljini pre početka spektakla.

Za ovu godinu, Kantar Media predviđa da će reklama od 30 sekundi za vreme dodele Oskara koštati u proseku 1,8 miliona dolara. Dvadesettrogodišnja Lorens, koja je ponovo nominovana za Oskara, ovog puta za najbolju sporednu žensku ulogu u filmu "Američka prevara", opet će u nedelju uveče odenuti kreaciju čuvene pariske modne kuće čiji je ambasador.

Ali, ove godine, sve oči će biti uprte u Lupitu Najongo, koja je takođe nominovana za najbolju sporednu ulogu u filmu "12 godina ropstva". Kenijska glumica je zapala za oko modnim kritičarima blistavim bojama svojih toaleta - od jarko crvene Ralf Loren haljine u kojoj se pojavila na dodeli Zlatnih globusa do tirkizne Guči kreacije na dodeli nagrada Američkog udruženja filmskih glumaca (SAG).

Upitana šta će Najongo obući za Oskare, njena stilistkinja Mikela Erlinger je odbila da odgovori, navodeći da mora da postoji "trenutak iznenađenja".

"Taj trenutak održava napetost. Možda će to biti haljina iznenađenja, pomalo otkačena, ali u svakom slučaju će to biti kreacije koja u sebi sadrži nešto moderno i nešto klasično", rekla je ona.