najbolja organizacija
Od venčanice i muzike, do torte i dekoracije: Kako najlakše i najbrže obezbediti baš sve za svadbu!
Autor:
Svako donošenje odluka u životu zahteva ulaganje energije. Jedna od najbitnijih jeste odabir bračnog partnera. Ali tek nakon toga zapravo kreće rolerkoster. A prva inicijacija budućeg partnerskog odnosa jeste upravo organizovanje venčanja.
Lista za planiranje venčanja:
1. PRIMARNE STAVKE
- u kom periodu se traži željeni datum
- predviđanje budžeta
- definisanje obima svadbe (uža i šira lista zvanica, broj očekivanih gostiju)
2. PROSTOR
pretraga/odabir/rezervacije termina
OSTALE STAVKE
- burme
- venčanice (kupovina/iznajmljivanje)
- ketering (hrana, torta...)
- dodatne potrebe (npr. šator, limuzina, dekoracija, nameštaj...)
- matičar (u slučaju da se čin venčanja odigrava na samoj ceremoniji)
- odeća
FINALNE PRIPREME
- pozivnice/slanje
- plan same proslave
- planiranje slobodnih dana na poslu
Svaka organizacija događaja je zapravo projekat za sebe, posao koji zahteva ulaganje vremena, energije, finansija, puno traganja, dogovaranja, donošenja odluka na svakom koraku.
Tek kada se u isti upustimo počinjemo da shvatamo koliko samo stavki postoji koje ćemo morati da rešimo. Treba odlučiti koliko će biti zvanica, kada će se održati, u kakvom stilu želimo da bude događaj, u kakvom sali/restoranu za svadbe, sa kakvom muzikom, hranom, gde ćemo nabaviti idealnu venčanicu, odelo, kakva će dekoracija krasiti naš poseban dan i još mnogo toga što naravno iskrsne tek kada se upustite u ovu neočekivano zahtevnu avanturu.
Od nečega svakako morate da krenete pa kada okvirno dogovorite termin i broj gostiju verovatno ćete prvo potražiti prostor u kom će se sve odigrati. Tu već počinju prvi problemi.
Treba ispitati ponude, odvojiti vreme za istraživanje, konsultovati se, dogovoriti se sa partnerom, planirati budžet, treba pronaći balans između toliko različitih želja koje sve treba zadovoljiti.
Može da se desi kada vam se napokon iskristališe šta bi bilo najbolje za vas, da mesto koje vam se dopada nema slobodne termine koji vama odgovaraju. Non-stop ste na telefonu i za ekranom, više nemate ni minuta slobodnog vremena, žonglirate između svog posla i ovog volonterskog posla u koji niste ni znali da se upuštate.
Mislili ste da je to "samo" venčanje i da će to ići lagano i prirodno kao što je delovalo da je i drugima to pošlo za rukom dok ste ih gledali kako plešu svoj prvi bračni ples.
Tek kada donesete odluku o bukiranju termina u nekom restoranu ili prostoru namenjenom za venčanja možete da počnete da se bavite svim ostalim stavkama. Iako u nekim prostorima u paketu ponude nude i ketering, fotografa, muziku i druge stavke, moguće je i da vi želite sami da odaberete svaku od stavki. Zahvalni smo što sa internetom možemo sve potrebne informacije da pronađemo na jednom mestu, te je proces dosta olakšan.
Svako venčanje specifično je za sebe, tako da svi imamo svoju jedinstvenu listu stavki i prioriteta. Neko će se odlučiti da celu organizaciju prepusti nekome ko je za to stručan, a neko će želeti da sam pronađe rešenje za svaku stavku. U slučajevima gde mladenci žele sami da se pozabave izborima postoje za to korisni portali. Jedan takav je i LudiKamen.rs sa najvećom ponudom svih sadržaja iz oblasti venčanja i sa mogućnošću ostvarenja određenih vrednosnih vaučera za veliki broj proizvoda i usluga prilikom organizovanja venčanja, kao i provere slobodnih termina u svim prostorima namenjenim za svadbe.
Kakav god da je vaš način da ovaj projekat izvedete, jedno je sigurno. Ako počnete planiranje na vreme, veće su vam šanse da dobijete venčanje baš kakvo želite.
Dragana Goločevac