Svet bez otpada: Ambiciozan i hrabar potez
Iskren pristup koji može postati ostvariva ideja
Autor:
Kao svetski lider u proizvodnji najpoznatijih svetskih napitaka, kompanija Coca-Cola je među prvima prepoznala značaj sakupljanja i recikliranja ambalažnog otpada.
Coca-Cola u svojoj paleti raspolaže proizvodima koji su 100% reciklabilni i kontinuirano radi na povećanju sadržaja recikliranog i obnovljivog materija u sastavu nove ambalaže.
Ipak, kompanija se tu ne zaustavlja i nedavno je pokrenula globalnu inicijativu „Svet bez otpada“ koja podrazumeva da do 2030. uvede reciklažu limenki i boca u količinama u kojima prodaje svoje proizvode. Istovremeno, ovim planom se obavezala da će koristiti ambalažu koja sadrži najmanje 50 odsto recikliranih materijala. Ideja je da, bez obzira odakle dolazi, ambalaža ima više od jednog života.
Kako na globalnom, kompanija je pokrenula i brojne lokalne inicijative kako bi povećala stopu reciklaže. Coca-Cola sistem je na našem tržištu prvi primenio Plant bottle flašicu koja sadrži do 30 odsto biorazgradivog materijala. Takođe, kompanija aktivno radi na podizanju svesti potrošača o važnosti reciklaže i prednostima održive ambalaže. U Srbiji počinje i projekat podrške socijalnog preduzetništva u reciklaži, kako bi se promovisalo sakupljanje otpada i reciklaža.
I u susednoj Crnoj Gori pokrenuti su projekti „Uhvati čist talas“ kao i Budva Zero Waste City kao nastavak inicijative, s ciljem edukacije građana i turista o čistijem okruženja kroz omogućavanje sistema za odlaganje i reciklažu na kupalištima. Dakle, ambiciozan cilj „Svet bez otpada“, uz iskren pristup, može postati ostvariva ideja.