Obavezno pročitajte

Kako se pametni ljudi ponašaju prema onima koje ne vole?

Bez obzira na vaša osećanja prema nekome, osoba će se rukovoditi vašim ponašanjem i odnosom prema njemu i najverovatnije će vas tretirati kao i vi ju

Objavljeno: 22.03.2019. 20:17h 21:26h
Autor:
Foto: Profimedia

U idealnom svetu, svi ljudi sa kojima moramo da komuniciramo biće dobri, ljubazni, pažljivi, inteligentni i velikodušni. Uživaće u našim šalama i svideće nam se. Živećemo u prelepom okruženju u kojem niko nikada nije uznemiren, niko neće psovati i klevetati druge.

Ali, kao što ste već primetili, živimo u ne-idealnom svetu. Neki ljudi nas izluđuju, a mi smo sposobni da razljutimo druge. Ne volimo one koji su nepažljivi prema drugima, grubi, vole da šire glasine, mešaju se u naše poslove ili jednostavno ne razumeju naše šale, ali očekuju da se smejemo njihovim šalama.

Verovatno se pitate da li bi bilo moguće biti objektivan u odnosu na one koji vas stalno nerviraju i sa kojima ne bismo voleli da večeramo zajedno i kako da naučimo da budemo prijateljski nastrojeni prema svakoj osobi sa kojom se susretnemo.

Čak i u idealnom svetu, stvaranje grupe sastavljene isključivo od ljudi koje biste želeli da pozvete na roštilj je nerealno. Zato pametni ljudi često komuniciraju sa ljudima koje ne vole. Samo zato što moraju to da urade. Ako je kako oni to rade.

1. Priznaju da ne mogu svi da im se svide

Ponekad upadnemo u zamku, misleći da smo svi dobri. Verujemo da volimo sve sa kojima se susrećemo, čak i kada se to ne dogodi. Ali neizbežno ćete naići na teške ljude koji se protive onome što vi mislite. Pametni ljudi znaju za to. Oni takođe priznaju da su sukobi ili razlike rezultat drugačijih sistema vrednosti.

Osoba koju ne volite, je možda u principu, dobra osoba. Razlog vašeg odbijanja je to što imate različite vrednosti, a ta razlika stvara napetost. Jednom kada potvrdite da vas ne vole baš svi zbog razlike u sistemu vrednosti, možete da eliminišete emocije u proceni situacije. To će vam pomoći da postignete dogovor.

2 . Tolerišu one koje ne vole (ne ignorišu ih)

Naravno, možete da trpite nečije stalne kritike, stisnete zube kao odgovor na loše šale ili ne obratite pažnju na nečije opsesivno društvo, ali ne postoji ništa gore od neprestanog potiskivanja iritacije. Sa stanovišta efikasnosti, preterana želja da se osvoji simpatija ljudi je više problem nego njihov nedostatak ove simpatije.

Potrebni su vam ljudi koji imaju različita gledišta i ne boje se rasprave. To su ljudi koji ne dozvoljavaju gluposti. To nije lako, ali moraju da se tolerišu. Često su to oni koji nas izazivaju ili provociraju, ali nas ohrabruju za novo razumevanje i pomažu da grupa stigne do uspeha. Zapamtite da i vi niste savršeni, ali ipak, ljudi vas tolerišu.

6 pitanja koja pristojni ljudi ne postavljaju: Granica mora da se zna!

foto: Shutterstock

3. Pristojni su prema onima koji im se ne dopadaju

Bez obzira na vaša osećanja prema nekome, osoba će se rukovoditi vašim ponašanjem i odnosom prema njemu i najverovatnije će vas tretirati kao i vi ju. Ako ste nepristojni prema njemu, najverovatnije, on će odbaciti svu pristojnost i vređati vas zauzvrat. Zapamtite, ako ste ljubazni, ljudi će biti tolerantni prema vama.

Sposobnost da imate svoju ličnost je od velike važnosti. Morate da budete u stanju da pokažete da osobu smatrate profesionalcem i da ga dobro tretirate. To će vam pomoći da se ne spustite na njihov nivo ili da budete uvučeni u ono što rade.

4. Ne očekuju previše

Ljudi često imaju nerealna očekivanja za druge. Možemo očekivati da će se u određenoj situaciji drugi ponašati na isti način kao i mi ili da kažemo ono što bismo želeli da čujemo. Međutim, ovo nije realno. Ljudi imaju urođene osobine karaktera koje u velikoj meri određuju njihovu reakciju. Ako očekujete od drugih ljudi da se ponašaju isto kao i vi bolje se pripremite za frustracije.

Ako se svaki put osećate isto pored neke osobe, prilagodite svoja očekivanja u skladu s tim. Tako ćete biti psihološki spremni i njegovo ponašanje vas neće uhvatiti nespremne. Pametni ljudi to stalno rade. Nikada nisu iznenađeni ponašanjem neosećajne osobe.

5. Ne analizairaju protivnika, već sebe

Bez obzira na to šta doživljavate, ljudi ne mogu da uđu u vašu kožu. Važno je da znate kako da upravljate svojim osećanjima kada imate posla sa nekim ko vas nervira. Umesto da mislite da vas ova osoba nervira, fokusirajte se na to zašto reagujete na to. Često ne volimo u drugima ono što ne volimo u sebi. Osim toga, oni ne stvaraju dugme, samo kliknu na njega.

Precizno identifikujte mehanizme koji mogu da utiču na vaša osećanja. Tada ćete moći da predvidite svoju reakciju, da je omekšate ili čak da je promenite. Zapamtite: lakše je promeniti vašu percepciju, stav i ponašanje nego učiniti da neko postane drugačija osoba.

Zašto pametni ljudi nikada ne mogu da se uvrede? Mudrost koju bi svaka osoba trebalo da pročita!

foto: Profimedia

6. Naprave pauzu i duboko udahnu

Postoje neke stvari koje vas stalno nerviraju. Možda je to kolega koji redovno krši rokove ili onaj koji stalno zbija šale. Shvatite da vas nervira i pripremite se.

Ako možete napravite pauzu i preuzmete kontrolu nad besnim adrenalinom, zatim se okrenite intelektualnom delu vašeg mozga kako bismo bolje mogli da pregovarate i potkrepite svoje sudove. Duboko udahnite i napravite jedan veliki korak unazad. To može da vam pomogne da se smirite i zaštitite od prekomernog uzbuđenja, što vam omogućava da pređete na posao sa jasnijim umom i otvorenim srcem.

7. Sami se zalažu za sebe

Ako vas neki ljudi stalno povređuju, mirno ih obavestite da je njihovo ponašanje i stil komunikacije problem za vas. Izbegavajte optužujuće fraze, pokušajte da koristite formulu: "Kada ..., onda se osećam ...". Na primer: "Kada me prekineš tokom sastanka, osećam da ne ceniš moj rad." Onda napravite pauzu i sačekajte odgovor.

Možda ćete otkriti da druga osoba nije shvatila da vaš govor još nije završen, ili je vaš kolega bio toliko uzbuđen njegovom idejom da vas je prekinuo u napadu uzbuđenja.

8. Održavaju distancu

Ako sve druge tehnike ne pomognu, pametni ljudi stvaraju distancu između sebe i onoga koga ne vole. Izvinite se i idite svojim putem. Ako se to dogodi na poslu, premestite se na drugo mesto ili sednite na drugi kraj konferencijskog stola. Budući da ste udaljeni i da nemate pogled na tu osobu, možda ćete biti u mogućnosti da se vratite diskusiji i da stupite u interakciju sa ljudima koje volite i da ne brinete o onima koji ne vole.

Stil.kurir.rs