Crno nam se piše

Ovo će da uništi Zemlju: Pet katastrofa koje ne možemo da izbegnemo! (VIDEO)

Naučnici su na osnovu raznih geoloških, meteoroloških i drugih merenja predvideli koje bi prirodne katastrofe mogle da pogode Zemlju u bliskoj budućnosti
Ovo će da uništi Zemlju: Pet katastrofa koje ne možemo da izbegnemo! (VIDEO)
Foto: Printscreen Youtube / Tom Livingston

Istorija Zemlje je oduvek oblikovana prirodnim katastrofama, na koje, bez obzira na svoj tehnološki napredak, ne možemo da utičemo. Neka područja sveta su znatno češće pogođena takvim događajima, a neka od njih mogu da usmrte na hiljade ljudi... Naučnici na osnovu raznih geoloških, meteoroloških i drugih merenja za Listverse predviđaju koje bi prirodne katastrofe mogle da pogode Zemlju u bliskoj budućnosti:

Proročanstvo tibetanskih monaha otkriva: Kakva sudbina čeka našu planetu!

1. Velika solarna oluja: Od 2015. do 2025.

Najveća prirodna katastrofa koja će vrlo verovatno da pogode Zemlju ne potiče s naše planete, već sa Sunca. Ono ima svoj ciklus aktivnosti - odnosno razdoblja smanjene i pojačane aktivnosti poput solarnih baklji i Sunčevih pega, u zavisnosti od samog ciklusa. Najveće nedavno pražnjenje aktivnosti zabeleženo je u julu 2012., nakon masovnog koronarnog pražnjenja (CME-a) koji je prošao kroz Zemljinu orbitu i pogodio STEREO-A svemirsku stanicu. Tada se izbacuju oblaci magnetizovane plazme teški milijardu tona, a ona se ponaša kao elektromagnetni puls koji deluje na elektroniku na Zemlji.

Zemlja se približava opasnoj zoni: Ljudi prekoračili četiri od devet ekoloških granica!

Solarna oluja sadrži solarnu baklju, visoke nivoe UV zračenja, energetske čestice koje uništavaju ključne delove satelita i brojna masovna koronarna pražnjenja. Zemlja je izbegla katastrofu 2012., ali naučnik Pit Rajli nakon analize zapisa solarnih oluja iz proteklih 50 godina, smatra da drugi put nećemo biti te sreće. Prema njegovoj analizi, postoji 12 odsto šanse da će velika solarna oluja da pogodi Zemlju u sledećih 50 godina, a verovatno je da će to da se dogodi do 2025. To će omesti radije, GPS, satelitsku komunikaciju i milione električnih uređaja širom planete, a uzrokovaće i štetu od 1 do 2 triliona dolara u prvoj godini nakon udara, a za potpunu sanaciju biće potrebna čitava decenija.

Pogledajte kako izgleda solarna oluja:

2. Veliki potres u Kaliforniji: Od 2015. do 2045.

Velika američka geološka studija pokazala je da postoji velika verovatnoća od potresa magnitude veće od osam stupnjeva po Rihteru, koji pravi štetu u krugu od nekoliko hiljada kilometara od epicentra i nastaje jednom u 30 godina. Tog potresa se Amerikanci dugo pribojavaju i nazivaju ga "The big one". Najverovatnije će potres da krene iz pukotine San Andreas i da uništi sve od juga Kalifornije do unutrašnjosti Los Anđelesa.

Više od 300 svetskih naučnika napravilo je "realan scenario krize" kroz računarske projekcije. Predviđaju da će potres da izazove propratne talase koji će da putuju brzinom od 11.600 km/h i uzrokovaće ogromnu štetu na putevima, kućama, mostovima i zgradama. Vlada je uložila preko pet miliona dolara u razvoj sistema za rano upozorenje od potresa, a on je danas u stanju da izda upozorenje već 10 sekundi pre samog potresa.

Pogledajte simulaciju:

3. Najveći cunami ikad - vreme nepoznato

Naučnici sa Univerziteta London u saradnji s kolegama sa Univerziteta Kalifornija, a na čelu sa doktorom Stivenom Vordom predviđaju da će vulkan Kumbre Vieha na Kanarskim ostrvima da eruptira i da će tako da stvori najveći cunami u istoriji Zemlje. Tvrde da je tokom poslednjeg potresa na tom području došlo do pucanja strukture vulkana, zbog čega je njegova leva strana potpuno nestabilna. Ako do erupcije dođe, uzrokovaće ogromne talase koji će da putuju brzinom od 800 km/h, pa će unutar nekoliko sati doći do obale SAD-a, Engleske, Kariba...

Pogledajte kako bi izgledao takav cunami u Japanu:

4. Potapanje istočne obale SAD-a: Od 2050 do 2100.

Uragan Sendi koji je 2012. pogodio SAD je vrsta oluje koja pogađa jednom u 500 godina, a prava opasnost ne leži u takvim olujama, već u postupnom povećanju nivoa mora, tvrde naučnici s Instituta Virdžinija. Prema opsežnoj studiji, nivo mora duž istočne obale SAD-a od floridskog Ki Vesta do kanadskog Njufaundlenda je u stalnom povećanju od 1987.

Svake godine more se podiže za oko 0,3 milimetra, što je i do četiri puta brže nego bilo gde drugde na Zemlji. Pretpostavlja se da će u Njujorku nivo mora da naraste za 79 cm do 2050., zbog čega će trećina grada da bude potopljena, a poplave će osim gradova da uništite i ekonomiju...

Vanredno stanje u Kaliforniji: Izlilo se 105.000 galona nafte! (FOTO)

Pogledajte reportažu o tome:

5. Erupcija planine Fudži

Nakon što je potres Tohoku pomerio kopnenu masu Japana, 20 od ukupno 110 aktivnih vulkana u Japanu pokazali su povećanu seizmičku aktivnost. Tamošnji vodeći stručnjaci veruju da do erupcije može da dođe svakog dana, a prema kalkulacijama Japan će da ima jednu masovnu erupciju svakih 37 godina. Na listi aktivnih vulkana je planina Fudži, najviši vulkan Japana na 3.773 metara nadmorske visine.

Francuski i japanski naučnici su objavili izveštaj prema kojem je Fudži jedan od nekolicine vulkana za koje su najveće šasne da će da eruptira. Budući da je udaljen tek oko 100 kilometara od Tokija, grad će najverovatnije da pokriju tone pepela, a biće potrebno da se evakuše preko 750 hiljada ljudi.

Pogledajte upozorenja: