Pokrenuta žustra debata

Naučnici u šoku: Otkriveno četvrto agregatno stanje vode!

Nisu više u pitanju samo čvrsto, tečno i gasovito
Naučnici u šoku: Otkriveno četvrto agregatno stanje vode!

Jedna od prvih stvari koje u školi učimo o fizičkom svetu oko nas jeste da voda postoji u tri različita agregatna stanja - tečnom, čvrstom (led) i gasovitom (para). Međutim, međunarodni tim naučnika nedavno je otkrio da tečna voda može postojati u dva različita stanja, piše Newsweek.rs.

U eksperimentalnoj studiji, objavljenoj u International Journal of Nanotechnology, naučnici su otkrili da se veliki broj fizičkih karakteristika vode menja na temperaturama između 50 i 60 stepeni Celzijusa. Ove promene tim je opisao kao potencijalno "drugo tečno stanje" čime je izazvao žustru debatu u naučnim krugovima.

Ukoliko se razultati studije potvrde, otkriće će imati veliki uticaj na čitav niz polja - od nanotehnologije, do biologije.

Novo otkriće poljuljalo sve što smo mislili da znamo o raku dojke: Mamografija je opasna?!

Agregatna stanja materije predstavljaju ključni koncept pri proučavanju sistema atoma i molekula. Kako zapravo konfiguracija ovih sistema i određuje agregatno stanje materije menjajući njenja fizička svojstva, teza o četvrtom stanju za sada se uspešno brani od napada.

Naučnici su utvrdili da se na temperaturama vode između 50 i 60 stepeni menjaju bitne karakteristike kao što su brzina svetlosti dok putuje kroz vodu.

Otkriće četvrtog stanja pokazalo je kako čak i najsvakodnevnije i najosnovnije supstance mogu sakriti brojne tajne, uprkos znatiželjnim naučnicima i sve naprednijim tehnologijama.