Obavezno pročitajte

Hrana koja utiče na zdravlje vagine: Sprečite infekcije, suvoću i gljivice!

Kao što ishrana utiče na kosu, kožu, nokte i sve ostalo u telu, tako ima uticaj i na vaginu

Nutricija 12.09.2017. - 13:39h Autor: 24sata.hr
Foto: Profimedia

Nije svejedno šta jedete i pijete, želite li da bude manje podložna infekcijama i suvoći.

 

Nešto od onoga što konzumirate koristi vašoj vagini, a nešto joj šteti, pa pripazite ukoliko želite da bude zdrava.

 

Običan jogurt

foto: Shutterstock

 

Osim što je bogat kalcijumom i proteinima, on je i probiotik, što znači da sadrži zdrave bakterije. Radi se o bakterijama Lactobacillus acidophilus koje pomažu u održavaju pravilnog nivoa pH u vagini.

 

Time se smanjuje rizik infekcije uzrokovane gljivicom Candida. U probiotičku hranu spadaju i kiseli kupus kao i  kefir.

 

Da li vaša vagina izgleda normalno: Stručnjaci upozoravaju na ovo!

 

Sok od brusnice

foto: Shutterstock

Iako mnogi znaju da je sok od brusnice dobar za sprečavanje ili ublažavanje infekcija mokraćnog sistema, ne razmišljaju o tome da mnogi kupovni sokovi sadrže šećer što im smanjuje učinkovitost.

 

- Umesto toga birajte koncentrisani sok od brusnice, ako ste skloni takvim infekcijama - objašnjava dr  Alisa Dvek iz Njujorka, koautorka knjige "The Complete A to Z for Your V".

 

Dodaje kako postoji određeni sastojak u koncentrisanom soku brusnice koji mehur čini otpornijim na E.coli, bakteriju koja je povezana s najčešćim tipom infekcije.

 

Voda

foto: Profimedia

Dobra hidratacija pomaže jačanju energije i boljoj cirkulaciji, a to pomaže i vagini. Dr Dvek savetuje ženama koje imaju problema sa suvoćom da dnevno popiju šest do osam čaša vode.

 

Neprijatan svrab, peckanje i bolna vagina: Reagujte na vreme, sledite ova pravila!

 

Čaj od đumbira

 

Studija objavljena u časopisu Journal of Alternative and Complementary Medicine otkrila je da je đumbir jednako učinkovit kao ibuprofen za ublažavanje bolnih grčeva povezanih sa menstruacijom.

 

Iako se studija koncentrisala na kapsule đumbira, jednako je učinkovit i čaj od svežeg korena đumbira. Stavite dve kašičice izrendanog korena u vruću vodu i ostavite da stoji 15 minuta.

 

Soja

 

- Proizvodi koji sadrže soju sadrže izoflavone koji oponašaju estrogen u telu - kaže dr Dvek.

 

Dodaje da, iako nauka to ne dokazuje, neki stručnjaci smatraju da biljni estrogeni mogu imati sličan učinak kao i estrogen koji žene proizvode prirodno, što ublažava suvoću vagine uzrokovane hormonalnim promenama.

 

Slatkiši

foto: Stil

Komad crne čokolade može biti od koristi kada je ublažavanje PMS-a u pitanju. Ali, konzumacija veće količine šećera ne deluje dobro na vaginu.

 

- Žene sklone gljivičnim infekcijama trebale bi smanjiti konzumaciju šećera i voća, jer to podstiče razmnožavanje gljivica u vagini jer im odgovara vlažno i slatko okruženje - objašnjava dr Lena Nejtan sa Medicinskog centra Ronald Reagan UCLA.


Vaša vagina nije zdrava: 8 opasnih znakova upozorenja!

 

Alkohol

 

Kao i šećer, i alkohol može podstaći razmnožavanje gljivica u vagini, a može i pogoršati menstrualne grčeve. Pokoja čašica je u redu, ali ne treba preterivati, otkriva portal health.com.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...