Korisno znati

5 uzroka proširenih i bolnih vena: Evo kako da uklonite simptome bez tableta!

Saveti koji će vam pomoći da se oslobodite neprijatnih tegoba

Medicina 13.09.2017. - 17:41h Autor: BastaBalkana.com
Foto: Shutterstock

Različite okolnosti mogu dovesti do proširenja vena i njihovog vidljivog nagomilavanja ispod površine kože. To se može desiti usled starosti, trudnoće, zapaljenja proširenih vena (tromboflebitisa) i urođeno oštećenih zalistaka u venama.

 

Verovatno ćete morati da razgovarate sa svojim lekarom kako biste tačno saznali uzrok vaših proširenih vena, ali još uvek možete pokušati da na više načina poboljšate njihovo stanje, da one budu manje vidljive i bolne.


Šta sve uzrokuje proširene vene?

 

Dilatirane, odnosno proširene i otečene vene mogu se pojaviti bilo gde na našem telu, a ponekad one mogu biti prilično bolne. Evo nekih od mogućih uzroka otečenih vena.

 

Dugo stajanje i sedenje
Varikozne vene su proširene površinske vene i one su najučestaliji tip venskih proširenja u telu. Obično su tamno plave ili ljubičaste boje i izgledaju izvijugano i deformisano. Većina ljudi obično ih ima na nogama i stopalima, ali se mogu pojaviti i na drugim delovima tela. Ove vene mogu postati prilično bolne tokom sedenja ili stajanja od nekoliko sati. Blaži oblik varikoznih vena, tzv. “pauk vene”, obično se pojavljuju na licu.

 

Sve bolesti počinju od otrova u crevima: Prvi simptomi da vam je telo puno toksina!

foto: Shutterstock

 

Venska insuficijencija

U svakoj veni postoje zalisci koji sprečavaju vraćanje krvi natrag. Ponekad, zidovi vena postaju veoma slabi, što otežava njihov pravilan rad. Ovakvo stanje dovodi do krvne uskomešanosti unutar takvih vena, što dovodi do stanja poznatog kao venska insuficijencija (venska slabost). Iako ovo stanje obično utiče na vene smeštene dublje unutar nogu, ono može da pogodi i vene bliže površini kože.

 

Trudnoća
Trudnice su u stanju većeg rizika da im se proširene vene dogode tokom trudnoće. Ovo se dešava usled povećanog pritiska na vene u periodu drugog stanja, što može otežati krvi da se ona vraća u srce.

 

Starost
Zidovi svih krvnih sudova, pa tako i vena, u sebi sadrže posebnu vrstu mišića koji pomažu da se krv vraća u srce, ali oni vremenom slabe i sa starošću postaju neefikasni u tom svom zadatku. Neminovna starost svakog ljudskog organizma ih čini elastičnijim i sprečava ih da snabdevaju srce krvlju. Kada se krv nakupi u venama, ona se pojavljuje u vidu otoka, koji izazivaju vidljiva venska proširenja.

 

Ruski recept koji rastvara tromb: Spas za proširene i upaljene vene!

foto: Shutterstock

 

Vežbanje

Zbog redovnog treninga uobičajeno je da vene postanu vidljive, a to se događa jer ih mišići “gurnu” na površinu kože. Osim što usled napornog treniranja tokom nekog vremena vene postaju vidljive, neretko se dešava da one budu i proširene. Ovo se obično javlja usled povećanja krvnog pritiska u arterijama, što zauzvrat izaziva krvnu plazmu da se taloži oko mišića, čineći ih stegnutim i otečenim.

 

Kako se nositi sa proširenim venama?

Kao što je već rečeno, važno je najpre identifikovati osnovni uzrok nastanka proširenih vena, ali i određeni koraci mogu biti od pomoći pri rešavanju ovog problema.

 

Mršavljenje
Ljudi sa problemom prekomerne težine najčešće se bore i sa proširenim venama. U ovakvoj situaciji, najjednostavnije rešenje je vođenje računa o ishrani i sveukupno zdravijem načinu života kako bi došlo do gubitka težine. Najbolji put u redukovanju kalorija, osim savetovanja sa dijetetičarom, sastoji se u ograničavanju veličine porcija i uključivanju proteina u ishranu. Ta ishrana mora biti izbalansirana, ali bogata namirnicama od celog zrna, mlečnim proizvodima sa niskim sadržajem masti, zdravim uljima, vlaknima, svežim voćem i povrćem.

 

Najtraženija dijeta u 2017: Za sedam dana skida 7 kilograma!

foto: Shutterstock

 

Prestanak pušenja

Ako ste pušač, a imate problem otečenih, proširenih i bolnih vena, treba smesta da se odviknete od ove navike. Kao što znamo, pušenje može izazvati brojne vrste zdravstvenih problema, pa i proširene vene. Ovo se dešava zato što dim cigarete sadrži štetne supstance koje oštećuju krvne sudove i njihove zidove. Nastavljanje ove štetne navike imaće za posledicu dalji nastavak proširivanja, koje mora dovesti do bolnih i veoma otečenih vena.

 

Redovno vežbanje
Fizička aktivnost obavezno mora biti uključena u rešavanje problema proširenih vena. Važno je odlučiti se za vežbe koje bi stimulirale mišiće nogu, jer ukoliko se proširene vene javljaju na tom mestu, na ovaj način se poboljšava protok krvi u ekstremtetima, a takođe pomažu i u sagorevanju kalorija. Ovo ne znači da se u teretani provode sati, naprotiv. Jednostavne aktivnosti kao što su plivanje, trčanje ili brže hodanje mogu da naprave čudo u lečenju proširenih vena.

 

Bez sedenja ili stajanja dugo vremena
Ako već postoji problem proširenih vena, sedenje ili stajanje bez prekida tokom dužeg vremenskog perioda dovešće do ozbiljnih bolova. Potrebno je napraviti kratke pauze nakon nekoliko minuta neprekidnog sedenja ili stajanja, pri čemu je važno promeniti i prethodnu poziciju. Za proširene vene pogubno je sedeti prekrštenih nogu, jer taj položaj dovodi do povećanog rizika od razvoja varikoznih vena.

 

Ženska bokvica leči 20 bolesti: Najjači prirodni lek raste u svakom dvorištu!

foto: Shutterstock

 

Protegnuti noge posle sedenja
Ukoliko posao uključuje duge sate sedenja, osim pauza kojima treba prekratiti neugodan sedeći položaj, neophodno je i protegnuti noge. Jednostavno, potrebno je sedeti neko vreme nogama ispruženim pravo ispred sebe tako da pete dodiruju pod, a prsti da su u položaju koji se gura prema sebi. Održati ovakav položaj oko 30 sekundi, a zatim prste usmeriti što dalje od sebe, dok pete i dalje ostaju priljubljene uz pod. I ovu poziciju držati pola minuta, pa sve to ponoviti posle kraćeg vremena uobičajenog neprekidnog sedenja.

 

Podići noge
Kada već postoji problem varikoznih vena ili nagomilanog venskog snopa u stopalima ili nogama, važno je na dnevnom nivou podizati noge neko određeno vreme. U tom slučaju, potrebno je leći i podići noge u visini koja je nešto viša od nivoa srca, što znači da je dovoljno postaviti jedan jastuk ispod nogu kako bi se postigao položaj koji je ovde poželjan. Ovako treba ostati nekoliko minuta, a tokom dana dozvoljeno je najviše šest puta na ovaj način relaksirati proširene vene.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...